افزایش سرعت اینترنت با خاموش کردن آپدیت ویندوز

آموزش تعميرات کامپيوتر - يکي از متداول ترين سوالات کاربران عزيز سايت آموزش کامپيوتر طريقه ” افزايش سرعت اينترنت ” در سيستم هايشان است. سرعت اينترنت به عواملي متعددي وابسته است، شرکت ارائه دهنده اينترنت، بستري که براي دريافت اينترنت در اختيار داريد، سلامت نرم افزارهاي موجود روي سيستم دريافت کننده، ويروسي بودن سيستم و بسياري عوامل ديگر، اما براي اين پست از آموزش کامپيوتر ميخواهيم به يکي از ساده ترين اين عوامل بپردازيم.
آپديت ويندوز يکي از مواردي است که براي ويندوز امري ضروري به نظر ميرسد اما تنها براي سيستم هايي که از ويندوز اورجينال بهره ميبرند و از آنجايي که در کشور ما قالبا از ويندوزهاي غير اورجينال استفاده ميشود و از طرفي کم بودن سرعت اينترنت، معمولا آپديت ويندوز انجام نميشود و اگر هم انجام شود باعث مشکلاتي نظير از کار افتادن ويندوز مي شود پس بهتر است در همان ابتداي کار بعد از نصب ويندوز قابليت آپديت اتوماتيک ويندوز را غير فعال نماييم، براي اين منظور در ادامه مطلب با ما باشيد. ما روش خاموش کردن آپديت ويندوز را در سيستم عامل ويندوز ? براي شما آماده کرده ايم.
براي شروع کار ممانند اکثر تنظيمات ويندوز وارد کنترل پنل شويد ، مسير ورود به کنترل پنل در ويندوزهاي ? و ? يکسان مي باشد( آموزش ورود به کنترل پنل ). از ميان گزينه هاي موجود در کنترل پنل روي System and Security کليک نماييد.
در پنجره باز شده Windows Update را پيدا کرده و روي آن کليک کنيد.
در پنجره باز شده همانطور که در شکل بعدي ميبينيد روي Change Setting کليک کنيد تا گزينه هاي موجود براي برورساني ويندوز نمايان شود.

در اين صفحه تنظيمات پيش فرض ويندوز بر چک کردن و نصب اتوماتيک آپديت هاي ويندوز قرار گرفته است، اما اگر ويندوز ما اورجينال نباشد و همينطور براي افزايش مشهود سرعت اينترنت منوي کرکره اي را باز کرده و Never Chek For Update را انتخاب نماييد. بعد از اين کار با کليک کردن روي OK کار تمام شده است و ميتوانيد تاثير خاموش کردن آپديت ويندوز روي افزايش سرعت اينترنت را مشاهده نماييد.