ابعاد رایج تبلت‌ها

- ? تا ?.? اينچي (کوچک)
قطر صفحه نمايش اين دسته از تبلت‌ها، بين ? الي ? اينچ بوده و کوچک تلقي مي‌شوند. از اين محصولات، انتظار قدرت بالايي را نمي‌توان داشت. اما با اين اوصاف، چرا مردم آن‌ها را مي‌خرند؟
بدون شک مهم‌ترين دليل آن، قيمت پايين‌تر و سهولت حمل بالاي آن‌هاست که باعث محبوبيت اين دسته گشته است. فکر حمل تبلت با يک کيف کوچک يا قرار دادن آن در يک جيب يا حتي امکان کار با يک دست و همچنين وزن کم‌تر، از اين بازيگران کوچک، رقيبان بزرگي مي‌سازد. معمول‌ترين کاربرد اين ابزارک‌ها، خواندن کتاب يا مجلات الکترونيکي و همينطور وب‌گردي است.
اگر دستانتان کوچک است، با محدوديت فضا مواجه‌هستيد يا علاقه‌اي به آن غول‌هاي بي شاخ و دم ?? اينچي نداريد، پس همين الآن، بهترين انتخاب موجود را يافته‌ايد. اما فراموش نکنيد که تجربه وب گردي و سرگرمي در صفحه نمايش 10 اينچي لذت بخش تر از صفحه کوچک 7 اينچي است.

- ?.? تا ??.? اينچي (متوسط)
معمول‌ترين سايز که بيش ترين تعداد تبلت در اين سايز ساخته مي‌شوند. صفحه نمايش بزرگ‌تر با رزولوشن بالاتر، اصلي‌ترين تفاوت اين دسته با مدل‌هاي ?.? اينچي است.
نمايشگر بزرگ‌تر خود يک مزيت مهم به شمار مي‌رود. چرا که فيلم‌هاي FULL HD بسيار بهتر و درخشان تر بر روي اين صفحات به نمايش در مي‌آيند. تجربه‌ي انجام بازي‌هاي سنگين و با کيفيت امروزي نيز در اين نوع تبلت‌ها بسيار لذت بخش‌تر خواهد بود. تبلت‌هاي موجود در اين دسته، قدرتمند‌تر و سريع‌تر هستند و به سبب اندازه بزرگ‌تر، از باتري بزرگ‌تري نيز بهره مي‌برند.

- بزرگ‌تر از ??.? اينچ
تعداد نمونه‌هاي موجود در اين دسته، از نظر تعداد، کم ترين آمار را در اختيار دارد. اما خبر خوش براي دوست‌داران اين سري، مدل‌هاي مبتني بر ويندوز ? هستند که به زودي وارد بازار خواهند شد.از اين‌گونه تبلت‌ها به دليل کارايي دوگانه تبلت و کامپيوتر شخصي، به عنوان هيبريدي يا ترکيبي ياد مي‌شود چرا که صفحه نمايش بزرگ‌تر، قدرت بيشتر و غالبا صفحه کليد‌هاي سخت افزاري، از اين تبلت‌ها دستگاهي همه کاره ساخته‌اند. از نظر قيمت، اين ابزارک‌ها يا بهتر است بگوييم ابزار‌ها، بهاي بيشتري نسبت به مدل‌هاي کوچک تر خواهند داشت.
حال که انواع تبلت را از نظر بزرگي و اندازه صفحه نمايش بررسي نموديم، بد نيست نگاهي هم به مشخصات سخت افزاري و ويژگي‌هاي کليدي تبلت‌هاي امروزي انداخته و آن‌ها را با هم مقايسه کنيم. در پايان نيز نتايج حاصله را کنار هم گذاشته و بهترين موارد موجود را برايتان دست‌چين خواهيم کرد. اين مطالب مي تواند کمک به آموزش تعميرات تبلت ارائه دهد.