آموزش گرفتن عکس بدون لمس کردن صفحه گوشی

آموزش تعميرات موبايل - در هنگام عکاسي هميشه مشکل لمس کردن دکمه شاتر (گرفتن عکس) روي صفحه نمايش وجود داشته است و باعث لرزيدن يا تار شدن عکس ميشود. اما روش هايي وجود دارد که بدون نياز به لمس صفحه نمايش بتوانيد عکس هاي بسيار خوبي بگيريد.

در ادامه مطلب شما را با روش هايي آشنا خواهيم کرد که بدون نياز به لمس صفحه نمايش بتوانيد عکس بگيريد.
اين تکنيک ها بر روي گوشي هاي اندرويدي تست شده اند. ولي ساير سيستم عامل هاي موبايل (مثل iOS آيفون) هم اين امکانات را دارند.

استفاده از دکمه هاي گوشي
شما ميتوانيد به وسيله دکمه هاي پاور و يا ولوم دستگاه اقدام به گرفتن عکس کنيد. به اين ترتيب نيازي به لمس کردن صفحه نمايش نيست و مانند يک دوربين عکاسي ميتوان با آن عکاسي کرد
اگر در نرم افزار دوربين گوشي کليد هاي پاور و يا ولوم دستگاه را تست کرديد و عمل عکس گرفتن انجام نشد بايد به قسمت تنظيمات دوربين رفته و در بخش Volume Key مطمعن شويد که گزينه Take Picture انتخاب شده باشد

استفاده از تايمر
تايمر يکي از گزينه هايي است که ميتوانيد از آن براي گرفتن عکس بدون نياز به لمس و يا فشار دادن دکمه اي استفاده کنيد.
براي فعال کردن آن به قسمت تنظيمات دوربين وارد شده و گزينه Timer را فعال کرده و يکي از زمان هاي مناسب را انتخاب کنيد. با زدن دکمه گرفتن عکس ثانيه شمار شروع به فعاليت ميکند.

استفاده از صوت براي گرفتن عکس
شما ميتوانيد با تنظيم فرمان هاي صوتي براي نرم افزار دوربين گوشي با استفاده از آن بدون دخالت دست عکس بگيريد.
براي تنظيم کردن آن کافيست از قسمت تنظيمات گوشي وارد Voice Control شويد و آن را فعال کنيد، در ادامه روي گزينه Camera رفته و آن را فعال کنيد.
سپس به نرم افزار دوربين برويد و با گفتن فرمان هاي صوتي عکاسي کنيد.


فرمان هاي تصويري:
قابليت هايي مثل Smile Shot در اکثر موبايل هاي جديد وجود دارند. به اين ترتيب که بعد از فعال سازي آن، وقتي در مقابل دوربين قرار بگيريد و لبخند بزنيد به صورت اتوماتيک عکس گرفته ميشود. 

منبع: سرزمين دانلود