آشنایی با انواع پرینتر

پرینترهای ضربه ای :
اساس کار این نوع پرینترها به این ترتیب است که ضربه ای روی یک نوار رنگی زده می شود و به همین دلیل روی کاغذ یک طرح می افتد. پرینترهای سوزنی و پرینترهای حروفی از این دست چاپگرها هستند.

• پرینترهای غیر ضربه ای:
انواعی از پرینترها که عملیاتی مکانیکی مثل ضربه زدن در آن ها وجود ندارد در نتیجه سرو صدای کمتری دارند و قیمت تمام شده ی آنها بیشتر است. پرینترهایی با تکنولوژی جدید که امروزه بیشتر ازآنها بهره می برند اصول کارشان بر اساس پاشیدن جوهر یا حرارت یا لیزر است. مهمترین آنها پرینترهای جوهر افشان، پرینترهای لیزری و پرینترهای حرارتی هستند.

مهمترین ویژگی های یک پرینتر:


سرعت بالا، کیفیت چاپ، دقت چاپ و قیمت چاپ هر صفحه، امکانات پرینتر و قدرت چاپ عکس.
پرینترهای لیزری هنوز بهترین انتخا ب برای داشتن یک پرینتر خوب هستند.
برای بهر گیری بیشتر از عملکرد یک دستگاه بایستی در نگهداری آن دقت نمود.

در هنگام تعمیر پرینتر یا تعویض قطعات آن باید بسیار دقت داشت زیرا پرینتر از قطعات شکستی لاکی ساخته شده است.برای سر هم کردن یک پرینتر لازم نیست با زحمت و فشار یک قطعه را جا بزنید بلکه با دقت و به آرامی و منظم قطعات را از روی دفترچه یا از به همان ترتیبی که باز کردید، ببندید.
رطوبت کاغذها سبب می شود درون پرینتر گیر کنند.اغلب پرینتر های ارزان قیمت دچار همین مشکلند.بایستی دستگاه را در یک محیط خنک و بدون رطوبت قرار داد. آموزش تعمیر پرینتر
برخی تصور می کنند اگر بین کاغذها فوت کنند آنها حین پرینت به هم نمی چسبند که البته تصور اشتباهی است زیرا هنگام فوت کردن الکتریسته بین کاغذها تولید می شود و بیشتر باعث گیرکردن کاغذ در پرینتر می گردد.

اگر برای چاپ برجسب از پرینتر استفاده می کنید حتما برچسب های با کیفیت انتخاب کنید و مانع از خم شدن آنها در دستگاه شوید.امروزه پرینترها قسمتی دارند که کاغذ بصورت دستی وارد آن می شود و مستقیما وارد چاپ می گردد، برای برچسب بهتر است از این قسمت استفاده کنید.
سینی تغذیه چاپ را زمانی که مورد استفاده نیست ببندید زیرا امکان دارد با برخورد اشیا یا خود شما هنگام بلند شدن بشکند.