3 راه برای دور زدن نصب آپدیت ویندوز در هنگام خاموش کردن کامپیوتر

در صورتي که در ويندوز 7 اقدام به به‌روزساني (Update) ويندوز کنيد حتماً مي‌دانيد که برخي از اين آپديت‌ها در هنگام Shutdown کردن کامپيوتر اقدام به نصب شدن مي‌کنند. در اين زمان در منوي Start کنار دکمه‌ي Shutdown آيکن نارنجي قرار مي‌گيرد که کليک بر روي آن به معناي نصب آپديت‌ها و سپس خاموش کردن رايانه است. اما ممکن است گاهي زمان و حوصله‌ي کافي براي منتظر ماندن جهت نصب اين به‌روزرساني‌ها را نداشته باشيد و دوست داشته باشيد به طور معمولي کامپيوتر را خاموش کنيد و نصب اين به‌روزرساني‌ها را به بعد موکول کنيد. در اين ترفند به معرفي 3 راه مختلف براي دور زدن نصب اين آپديت‌ها و خاموش کردن مستقيم کامپيوتر مي‌پردازيم.

راه اول: ابتدا به صفحه‌ي دسکتاپ برويد (با کليک بر روي دکمه‌ي Show Desktop در سمت راست نوار تسک‌بار). سپس کليدهاي ترکيبي Alt+F4 را بزنيد. حال در پنجره‌ي باز شده Shutdown را انتخاب کرده و OK کنيد. آموزش تعميرات لپ تاپ
به گزارش آکاايران:
راه دوم: کليدهاي ترکيبي Ctrl+Alt+Delete را فشار دهيد. اکنون (ترفندستان) در گوشه‌ي سمت راست پايين صفحه بر روي فلش قرمز رنگ کليک کرده و Shutdown Without Installing Update را انتخاب نماييد.

راه سوم: در منوي Start عبارت CMD را وارد کرده و Enter بزنيد. اکنون در پنجره‌ي Command Prompt دستور زير را وارد نموده و Enter بزنيد:
shutdown /s /f /t 0
با بهره‌گيري از هر يک از اين روش‌ها، ويندوز بلافاصله خاموش شده و آپديت‌ها نصب نمي‌شوند.
منبع: اکاايران