پیامهای خطا در پرینتر

در زير نکاتي براي آموزش تعميرات پرينتر ارائه مي دهد. پيامهاي خطا چاپ به دو گروه اصلي تقسيم مي شوند : عمومي و خاص مدل . اگر پيامهاي خطائي که مشاهده مي کنيد در فهرست زير قرار ندارد ، احتمالاً مخصوص چاپگر مورد استفاده شما است . با استفاده از متن دقيق پيام خطائي که مشاهده مي کنيد (بعنوان رشته جستجو) به جستجوي پايگاه اطلاعاتي مايکروسافت پرداخته و يا با توليد کننده چاپگرتان تماس بگيريد . پيامهاي خطاي عمومي چاپ در ويندوز XP نسبتاً نامتداول هستند ، با اينحال ممکن است با يکي از مواردي که در اينجا به آنها اشاره مي کنيم مواجه شويد :

Device Is Not Ready : اين پيام نشان ميدهد که از نظر ويندوز ، چاپگر شما براي دريافت داده ها آمادگي ندارد . کابل تغذيه و کليد Power چاپگر خود را بررسي کرده و مطمئن شويد که روشن و Online است . اگر از يک چاپگر شبکه استفاده مي کنيد ، مطمئن شويد که ارتباط شبکه برقرار است و شما مجوزهاي مقتضي جهت چاپ را در اختيار داريد .

Incompatible Print Driver : شما در صورتي اين پيام خطا را مشاهده خواهيد کرد که از سيستم عامل خود را از يک نسخه قبلي به ويندوز XP ارتقاء داده باشيد که در نتيجه ، درايورهاي موجود با آن سازگار نخواهند بود . براي دريافت درايورهاي مخصوص ويندوز XP به سايت وب توليد کننده چاپگر خود مراجعه کنيد . پس از بارگذاري فايلهاي مربوطه ، چاپگر خود را همانطور که قبلاً توضيح داديم حذف نموده ، آن را مجدداً نصب کرده و فايلهاي جديد را در طول فرآيند نصب در اختيار ويندوز قرار دهيد .

Out Of Resources : اين پيام نشان مي دهد که شما به اندازه کافي حافظه RAM و يا فضاي آزاد درايو ديسک سخت در اختيار نداريد . برنامه هائي که باز هستند را ببنديد ، مقداري از فضاي ديسک سخت خود را آزاد کنيد و سپس مجدداً براي چاپ تلاش نمائيد .

کلام آخر

راه حلهائي که ما در اين مقاله به آنها اشاره کرديم معمولاً تا 95 درصد از مشکلات چاپگرها را برطرف مي کنند . اگر اين اقدامات موفقيت آميز نبودند . سعي کنيد از چاپگر خود بر روي يک PC ديگر استفاده نمائيد . اگر به اين ترتيب توانستيد مشکل را برطرف کنيد ، احتمالاً بايد به فکر نصب مجدد ويندوز بر روي کامپيوتر خود باشيد .