پرینتر و انواع آن چیست

پرينتر ها وسايلي هستند که از آنها براي چاپ بر روي کاغذ استفاده مي شود. برخي پرينتر ها مخصوص چاپ بر روي ديگر اجسام نيز هستند ولي ما در اين نوشته به بررسي چاپگرهايي که با کاغذ سر و کار دارند مي پردازيم. آموزش تعميرات پرينتر

همانطور که گفته شد پرينتر ها براي چاپ متن يا تصوير بر روي کاغذ استفاده مي شوند. ولي اين نقطه اشتراک چاپگرها به معني يکسان بودن تمام پرينتر ها نيست. ما در اين مطلب سعي داريم تا با ساده ترين واژه ها به توضيح و بررسي انواع پرينتر و روش کاري آنها بپردازيم.

چيزي که بايد در ابتدا مورد توجه قرار گيرد ، رنگي بودن يا نبودن چاپگر هاست. اولين چيزي که در تقسيم بندي پرينترها لحاظ مي شود ، همين موضوع رنگ است. پس از آن ، چگونگي عملکرد و تکنولوژي چاپ پرينتر ها بررسي خواهد شد .
همانطور که مي دانيد پرينتر ها در دو نوع جوهر افشان و ليزري ساخته مي شوند که هرکدام ويژگي هاي خود را داشته و براي کاربردي خاص ، مناسب است. اين تفاوت در تکنولوژي چاپ بطور مستقيم بر روي کيفيت نهايي چاپ و سرعت چاپ مربوط مي شود . پس اولين چيزي که بايد در هنگام خريد هر نوع چاپگر به آن توجه شود تکنولوژي چاپ است . اگر به بازار سري زده باشيد متوجه شده ايد که پرينتر ها در انواع مختلفي عرضه شده اند و هرکدام قيمت مخصوصي دارند. پس در صورتي که قبل از خريد ، نياز سنجي و انتخاب صحيحي نداشته باشيد احتمالاً در اثر تبليغات ، هزينه هاي سنگيني را متحمل خواهيد شد.
بعد از تکنولوژي چاپ ، بايد به نوع پرينتر و امکانات کاربردي آن چاپگر بپردازيم . يکي از اصلي ترين تفاوتها در اين بخش مربوط به سايز کاغذ چاپ و نوع کاغذي است که مي تواند بر روي آن پرينت بگيرد.

ما در اين مطلب سعي مي کنيم شما را با چند مورد مهم در مورد پرينتر ها آشنا مي کنيم تا در هنگام خريد ، انتخاب صحيح تري داشته باشيد.
منبع: زنبيل