ویدئو پروژکتور چیست؟

ويدئو پروژکتور دستگاهي است که تصاوير و اطلاعات کامپيوتري و يا ويدئويي را از کامپيوتر ، ويدئو ، پخش DVD ، دوربين فيلمبرداري ، دوربين ديجيتال ، تلويزيون و ... دريافت کرده و توسط يک منبع نوري کوچک سيگنال ها را با بزرگنمايي به روي صفحه به نمايش در مي آورد . به اين دستگاه Multimedia Projectors ، Video Projectors ، TV Projectors نيز گويند.

چرا از ويدئو پروژکتور استفاده مي کنيم ؟
امروزه با پيشرفت تکنولوژي،روشهاي ارتباطي دچار تحولي شگرف گرديده اند . تکنولوژي ويدئو پروژکتورها به ما اين امکان را مي دهند که تصاوير و گزارش هاي کامپيوتري و ويدئويي با تلفيق جادويي رنگ و صدا به صورتي موثرتر در جلسات بدرخشند . استفاده از تکنولوژي پروژکتورها در عرصه آموزش به طور روز افزوني عموميت مي يابد . استفاده از اين ابزار در عرصه بازرگاني و تجاري جهت انتقال مناسبتر مفاهيم وايده ها اجتناب ناپذير مي باشد. همچنين استفاده از پروژکتور در سمينارها و کنفرانس ها جهت پخش مراسم در ابعاد بزرگ جذابيتي فوق العاده ايجاد نموده و کاردست اندر کاران را جلوه اي ديگر مي بخشد.آموزش تعمير ماشينهاي اداري

بدون شک دانشگاهها ، مراکز علمي و آموزشي و فرهنگي از مشتريان عمده ديتا پروژکتورها هستند و نقش و تأثير اين وسيله در انتقال مفاهيم ، انکار ناپذير است.