چرا ویروس کامپیوترم حذف نمی شود؟

آموزش تعمیر کامپیوتر - عده ای می پندارند که آنتی ویروس یعنی از بین برنده ویروس. بله ، درست است اما تا وقتی که ویروس روی ویندوز ننشسته باشد. به Drive که در آن ویندوز نصب کرده اید بروید و وارد پوشه WINDOWS شوید. در آنجا پوشه ای است به اسم system32 که تمام موتور ویندوز شما آنجاست. قوی ترین ویروس کش جهان را داشته باشید اگر ویروس به این پوشه نفوذ کند هیچ کاری نخواهد توانست که انجام دهد. پس بهتر است از آنتی ویروس به عنوان یک پیش گیرنده استفاده کنید نه یک ویروس کش.

بهترین کار این است که به محض اینکه ویندوز خود را عوض کردید ، پیش از نصب هر گونه نرم افزاری ابتدا آنتی ویروس را نصب و سپس از طریق اینترنت به روز رسانی کنید. اکنون مطمئن باشید اگر ویروسی در کامپیوتر شما در Drive غیر از Drive ویندوز وجود داشته باشد نابود خواهد شد.

البته بسیار پیش آمده است که با چنین شرایطی باز حضور ویروس در سیستم مشهود است. توجه داشته باشید ویروس ها مدتی طول می کشد که از یک کشور به کشور دیگری انتقال یابد. زیرا کم پیش می آید که از کسی خارج از ایران فایلی دریافت کنیم یا برعکس. مگر آنکه از سایتی نرم افزاری دانلود کنیم. بنابراین وقتی یک ویروس ایرانی به اسم Mahsa ایجاد می شود که کارش ساختن New Folder های خالی به تعداد هر کلیک شما است مدتی طول می کشد که کمپانی های سازنده آنتی ویروس ، آن را پیدا کنند و نحوه کارکرد آن را شناسایی و نهایتاً ضد آن را بسازند و از طریق Update به جهان معرفی کنند. توصیه می شود در چنین شرایطی به سایت سازنده نرم افزار آنتی ویروس رفته و در بخش Forum یا Contact و یا Support ویروس جدید را به آن ها معرفی کنید . کمپانی Symantec که سازنده یکی از قوی ترین نرم افزارهای امنیتی است (Norton Antivirus) با سرعت زیاد پاسخگوی شما خواهد بود و تنها کافیست یک آنتی ویروس ، ضد یک ویروس را بسازد. از فردای آن روز سایر رقبا دست به کار می شوند و ظرف مدت چند روز آنتی ویروس محبوب شما نیز ویروس مزاحم را شناسایی و حذف خواهد کرد.
منبع: میکرو رایانه