نكاتي كلي در خريد چاپگرهاي ليزري سياه سفيد (تك رنگ)

اگر شما تعداد زيادي صفحات متني را چاپ مي‌كنيد، نياز به خريد يك چاپگر تك رنگ ارزان قيمت براي كار خود داريد. اين چاپگر مي‌توانند تصاوير و متن‌هاي سياه و سفيد را با بهترين كيفيت ممكن به چاپ برساند.
تعدادي از چاپگرهاي ليزري تك رنگ، قيمتي كمتر از 200 دلار دارند و انتخاب مناسبي براي مصارف خانگي به شمار مي‌روند.
تعدادي از چاپگرهاي ليزري تك رنگ، به همراه پورت اترنت (شبكه) ارائه مي‌شود كه امكان اتصال به شبكه را به اين چاپگرها مي‌دهد و اين ويژگي امكان استفاده از يك چاپگر در محيط اداري را فراهم مي‌كند. ولي اگر مي‌خواهيد از يك كامپيوتر براي اتصال به اين نوع چاپگرها استفاده كنيد، بهتر است هزينه اضافي براي يك كارت شبكه پرداخت نكنيد.
كاربران عمومي مي‌توانند در صورتي كه تعداد زيادي صفحات متني را به چاپ مي‌رسانند، به جاي خريد يك چاپگر جوهرافشان، يك چاپگر ليزري تك رنگ در قيمت زير 200 دلار خريداري نمايند تا مصارف آن‌ها را برطرف كند.
در مقايسه يك چاپگر ليزري با يك چاپگر جوهرافشان هم قيمت، چاپگر ليزري تك رنگ از لحاظ سرعت چاپ، كيفيت چاپ و قيمتي كه در هر صفحه براي چاپ (چاپ متن) براي شما به دست مي‌آيد، در سطح مناسب‌تري نسبت به چاپگر جوهرافشان قرار دارد.
اگر به چاپ تصاوير رنگي نياز داريد، خريد يك چاپگر جوهرافشان براي شما ضروري است. ولي اگر به چاپ تصاوير رنگي نياز نداريد و يا هر از گاهي اقدام به چاپ عكس رنگي مي‌كنيد، خريد يك چاپگر رنگي كاري اشتباه است. زيرا شما مجبور به استفاده از رنگ‌هاي چاپگر در طولاني مدت هستيد. چون در غيراين صورت، چاپگر به مرور زمان دچار مشكلاتي در چاپ رنگ‌ها مي‌شود و منافذ هد به علت خشك شدن ذرات جوهر، باعث جلوگيري از خروج رنگ‌ها مي‌گرد. اين مطالب مي تواند نکاتي در مورد آموزش تعميرات پرينتر ارائه دهد.