مشکلات رایج در قطعی اینترنت

آموزش تعميرات کامپيوتر -يکي از مشکلاتي که در استفاده از اينترنت و به خصوص اينترنت adsl پر تکرار هست قطعي اينترنت سيستم هست در حالي که مودم adsl بدون هيچ مشکلي آنلاين هست و حتي وقتي يک سايت اينترنتي رو ping ميکنيم بدون مشکل reply ميگيريم، پس چه مشکلي باعث ميشه که مرورگر اينترنت هيچ سايتي رو باز نکنه؟
در ادامه مشکلات متداول اين موقعيت و راه حل هاي مربوط به هر کدوم را به طور ساده بيان کرديم:

– خرابي مروگر اينترنت
اين مشکل رايج تر از بقيه موارد است، خرابي و يا به هم ريختن مرورگر اينترنت بيشتر به خاطر استفاده از نرم افزار هاي فيلتر شکن و يا ويروسي شدن سيستم پيش مي آيد که در اکثر مواقع ريست کردن مرورگر ميتواند باعث رفع مشکل گردد، کافيست طبق اين آموزش نرم افزار مرورگر خود را ريست کنيد

– فايروال ويندوز يا آنتي ويروس ها
به طور کل اگر آنتي ويروس روي سيستم شما نصب شده است بهتر است فايروال ويندوز را خاموش کنيد ( آموزش خاموش کردن فايروال ويندوز ) ، اگر با خاموش کردن firewall ويندوز مشکل حل نشد بهتر است مطمئن شويد که فايروال آنتي ويروس ارتباط اينترنت را مختل نکرده است.

– اشکال در تنظيمات لوکال
حتي در زماني که ping اينترنت را داريم، ممکن است تنظيمات لوکال دسترسي به وب در مرورگر را مختل کنند، اما در اين مورد نميشود تنظيمات ثابتي را به کار برد، بسته به آيتم هاي بي شماري که در ويندوز ميتواند باشد گاهي لازم است به لوکال سيستم خود دي ان اس بدهيد و گاهي بايد دي ان اس ها را برداريد و يا زياد پيش مي آيد که آي پي هاي لوکال را برميداريد و مشکل مرورگر به کلي بر طرف ميشود. پس اين مطالب را ببينيد. آموزش ست کردن دي ان اس و آموزش آي پي دادن به لوکال


– اختلالات ناشي از نرم افزارها
ممکن است روي سيستم شما نرم افزار هايي براي مانيتورينگ ارتباط اينترنت يا شبکه و يا مثلا افزايش دهنده سرعت اينترنت نصب شده باشد و براي ارتباط اينترنت شما ايجاد مشکل کرده باشد، بهتر است نرم افزار هاي نصب شده روي کامپيوتر را بشناسيد و بدانيد هر کدام چه کارهايي انجام ميدهند؟ ( در اين صورت با بستن نرم افزارها اينترنت وصل ميشود )

– درست کار نکردن و خرابي ويندوز
ممکن است سيستم شما ويروسي شده باشد و يا به دلايل مختلف ويندوز شما خراب شده باشد، براي تست اين موضوع بهتر است اتصال به اينترنت را در حالت safe mod هم امتحان کنيد. ( آموزش ورود به حالت safe mode در ويندوز ) 

منبع: اموزش کامپيوتر