ریست کردن و رفع خرابی های اینترنت اکسپلورر

آموزش تعميرات کامپيوتر - خيلي وقتها براي اينترنت ما مشکل پيش مي آيد و قادر به باز کردن صفحات مختلف نيستيم ولي در بعضي موارد وقتي با پشتيبان اينترنت خود تماس ميگيريم به ما اعلام ميکنند که شما آنلاين هستيد و اين در حالي است که نرم افزار مرورگر ما هيچ صفحه اي را باز نميکند.

در اين پست ميخواهيم به اين مشکل بپردازيم که ارتباط مودم و کامپيوتر با اينترنت برقرار است و حتي وقتي از دستور پينگ هم استفاده ميکنيم اتصال کامپيوتر به اينترنت بدون مشکل به نظر ميرسد ولي نرم افزار مرورگر به مشکل برخورده و قادر به باز کردن هيچ صفحه اي نيستيم و يا ارور هاي مختلف و جور واجوري ميگيريم.
معمولا مشکلات مرورگر اينترنت اکسپلورر با انجام يک ريست ساده بر طرف ميشود از اين رو آموزش تصويري ريست کردن اکسپلورر را آماده ديدن کرده ايم.


ابتدا از منوهاي بالاي مرورگر روي گزينه tools و سپس روي internet options کليک کنيد.
در پنجره باز شده و از تب هاي بالاي پنجره روي تب advanced کليک کنيد. آخرين کليدي که در اين پنجره ميبينيد reset نام دارد که بايد روي آن کليک کنيد. ( در نسخه هاي قديمي تر نرم افزار به جاي reset کليد restore را داريم که بعد از کليک کردن روي آن کار تمام است )

با کليک کردن روي reset پنجره اي باز ميشود که مشخص ميکند کدام قسمت هاي مرورگر ريست خواهند شد. تيک کنار گزينه Delete personal setting را بگذاريد و روي reset کليک کنيد.
پنجره اي ديگر باز ميشود که نشان ميدهد اينترنت اکسپلورر در حال ريست شدن است، منتظر بمانيد تا تيک هر ? گزينه مانند شکل زير بخورد و سپس روي close کليک کنيد.
کار تمام است حالا اين پنجره را ok کرده و مرورگز اينترنت اکسپلورر را بسته و دوباره اجرا کنيد.
تمام قسمت هايي که تنظيمات آنها به هم خورده بود الان دوباره به حالت اول خود بازگشته اند و اکنون ميتوانيد آدرس سايت مورد نظر را در کادر مخصوص adress bar تايپ کرده و از وبگردي لذت ببريد.
منبع: اموزش کامپيوتر