روش های محافظت از هارد SSD

اکثر توليد کنندگان لپ تاپ از هارد ديسک درايور به SSD (Soild-State Driver) که فضاي کمتري را اشغال مي کند و سريع تر و بدون قطعات محرک ، که امکان دارد نقصي در آن پيش بيايد روي آورده اند. "اس اس دي" ها نيز خود داراي مشکلاتي مي باشند. اگر در استفاده از "اس اس دي" احتياط لازم را انجام دهيد اطمينان داشته باشيد که تا جاي ممکن ، مي توانيد از آن استفاده کنيد. آموزش تعميرات هارد

چه مدت مي توانيد از "اس اس دي" استفاده کنيد؟
SSD بر پايه فلش است ، به اين معني که اجزاي سازنده آن محرک نيست ( نوشتن و پاک کردن اطلاعات در آن الکترونيکي است) خوشبختانه با تکنولوژي جديد شما قادرهستيد تا حجم بسيار زياد از اطلاعات را بدون نگراني از اينکه ديسک بشکند و يا درايو مشکل پيدا کند را روي "اس اس دي" بنويسيد. سال پيش روي چندين درايو "اس اس دي" آزمايش هايي صورت گرفت که بيش از 2پتابايت اطلاعات بر روي آن بدون هيچ اشکالي نوشته شد. تحقيقات نشان مي دهد با کاهش تعداد گردش براي خواندن و نوشتن به صورت تکنيکي طول عمر آن زياد مي شود. شما مي توانيد با رعايت بعضي نکات ، از درايو "اس اس دي" مدت زمان بيشتري استفاده کنيد و ديرتر مجبور به استفاده از خدماتي مانند تعميرات هارد بشويد.

پرهيز از دماي بالا
"اس اس دي" ها از "اچ دي دي" نسبت به سرما و گرما مقاومت بيشتري دارند. براي مثال HyperX 3KMLC "اس اس دي" در حين کار داراي رنج دمايي 0°C تا 70°C است در حالي که Western Digital Black HDD بين 5°C تا 55°C مي باشد. دماي مناسب در حين سيو کردن براي HyperX 3KMLC SSD ، -40°C تا 85°C و براي Western Digital Black HDD بين -40°C تا 70°C مي باشد.

همانطور که گفتيم "اس اس دي" دماي زياد را براي زمان بيشتري مي تواند تحمل کند. اما گذاشتن يک "اس اس دي" در حال ذخيره سازي براي تمام طول فصل تابستان در آريزونا و يا در سرماي فصل زمستان Minnesota براي درايو خوب نيست.

بالا و پايين رفتن زياد دما براي هيچ يک از دستگاه هاي الکترونيکي مناسب نيست و بايد ميزان نوسانات دما را کم کنيد. خوب است بدانيد که دما روي "اس اس دي" که در آن داده ذخيره مي شود ، مي تواند داده ها را تحت تاثير خود قرار بدهد.

بيشتر کساني که براي کارهاي روزانه و اوليه از "اس اس دي" استفاده مي کنند دليلي براي نگراني ندارند، ولي کاربران کسب و کار و کساني که حجم زيادي اطلاعات براي مدت زمان طولاني ذخيره مي کنند ( مثل طراحان و عکاسان) مي بايست در هنگام ذخيره سازي اطلاعات مواظب باشند که "اس اس دي" زياد داغ نشود چون باعث از بين رفتن اطلاعات مي شود.

اجتناب از قطعي برق
قطع شدن برق مي تواند باعث خرابي هريک از قطعات کامپيوتر شود و "اس اس دي" ها نيز از اين قاعده مستثني نيستند. اگر منبع تغذيه در هنگام نوشتن قطع شود در بهترين حالت امکان از دست دادن اطلاعات و در بدترين حالت از بين رفتن درايو نيز وجود دارد.
در سال 2013 محققان نتايج مطالعاتي را منتشر کردن که بر پايه ي اين اطلاعات ، عمده ي داده ها بعد از قطعي برق مي توانند از بين بروند. سوالي که مطرح است اين است که چگونه مي توان مانع از قطع شدن برق شد؟!
يکي از رايج ترين و راحت ترين راه حل ها استفاده از "يو پي اس" مي باشد. "يو پي اس" مثل يک محافظ نوسان با باتري است که با اتصال دستگاه هاي خود به آن ، در صورتي که برق قطع شود باتري توان لازم براي تمام شدن پروسه نوشتن را فراهم خواهد کرد و با خاموش کردن دستگاه مي توان مانع از بين رفتن داده ها شويد.