ورود به کنترل پنل ویندوز ۸

آموزش تعميرات کامپيوتر - ويندوز ? مايکروسافت زيبايي هاي گرافيکي بسياري دارد اما با تغييرات ساختاري بسياري که نسبت به ويندوز هاي xp و ? داشته است، در بسياري موارد باعث سردرگمي کاربران مي شود. يکي از مواردي که به مانند ويندوز هاي قبلي در دسترس نيست، کنترل پنل ويندوز ? مي باشد.

کنترل پنل در ويندوز را ميتوان مرکز کنترل ويندوز دانست، چرا که براي انجام بسياري از تنظيمات ويندوز، نصب و غير فعال کردن بسياري برنامه ها و همينطور فعال و غير فعال کردن خيلي از امکانات ويندوز در زمينه هاي مختلف از جمله شبکه و امنيت بايد از طريق کنترل پنل اقدام کرد.
در اين پست از آموزش کامپيوتر راهنماي تصويري ورود به کنترل پنل ويندوز ? را آماده کرده ايم، در ادامه چهار راه ساده تر دسترسي به کنترل پنل ويندوز ? را ميبينيد که با استفاده از هر کدام از آن ها به نتيجه خواهيد رسيد.
روش اول: در روش اول که ساده تر از روش هاي ديگر به نظر مي رسد وارد my computer شويد و سپس با فشرن کليد پيکان در کنار نوار آدرس پنجره به فولدر مربوط به Desctop برويد.

در صفحه اي که ميبينيد مطابق شکل بعدي يکي از گزينه هاي موجود Control panel مي باشد که با کليک روي آن پنجره مربوطه نمايان مي گردد.

روش دوم: استفاده از منوي start ويندوز است، براي استفاده از اين روش وارد استارت شويد و از گوشه بالاي سمت راست پنجره روي آيکن ذره بين کليک کنيد.
با کليک روي اين آيکن مطابق شکل بعد کافيست کلمه control را در کادر مشخص شده تايپ نماييد تا کليد کنترل پنل به عنوان اولين گزينه نمايان گردد، با کليک روي control panel گزينه مربوط به آن برايتان باز خواهد شد.
روش سوم: روش بعدي که سريع تر و به نظر قدري حرقه اي تر است، استفاده از منوي ميانبر مي باشد، براي استفاده از اين روش در گوشه پايين و سمت چپ صفحه اصلي راست کليک نماييد و از منوي باز شده روي control panel کليک کنيد.
روش چهارم: و آخرين روش که روش حرفه اي تر است و در تمام نسخه هاي ويندوز کاربرد دارد استفاده از دستور Run است، براي استفاده از اين روش، روي صفحه کليد کامپيوتر به طور همزمان کليد هاي Start و R را فشار دهيد تا پنجره مربوط به Run نمايان شود، سپس درون کادر مشخص شده کلمه control را تايپ نماييد و ok را بزنيد تا پنجره کنترل پنل برايتان نمايان شود.

در هرکدام از روش هاي زير پنجره اي شبيه شکل زير برايتان نمايان خواهد شد که اصطلاحا کنترل پنل ويندوز و مرکز انجام اکثر تنظيمات ويندوز مي باشد.
منبع: اموزش کامپيوتر