نکته ها و نشانه های خرابی باتری موبایل و راه رفع آن

در صورتي که احساس ميکنيد گوشي شما دچار مشکل شده است، چه بسا اين مشکل از طرف باتري گوشي ايجاد شده باشد. در اينجا قصد داريم تا به شما ترفندهايي را معرفي کنيم که با علم به آنها ميتوانيد پي به اين موضوع ببريد که آيا باتري گوشي شما سالم است يا خير و در نهايت راههاي رفع اين مشکل ها را بياموزيد.
در ابتدا بايد به اين موضوع توجه داشت که نشانه هاي خرابي باتري موبايل چيست؟
به طور کلي در هنگام خرابي باتري اين مشکلات براي گوشي پيش ميايد:
1- گوشي خود به خود خاموش ميشود.
2- گوشي هنگ ميکند.
3- تنظيمات تاريخ وساعت به هم ميريزد.
4- تخليه سريع باتري صورت ميگرد.
و حال راههاي پيش گيري از اين مشکلات:
ميبايست به اين نکته مهم دقت کنيم که مشاهده يکي از اين نوع مشکلات و تنها در يک مرتبه نشان دهنده خرابي باتري شما نيست، بلکه اگر باتري خراب باشد اين نشانه ها به دفعات درگوشي ظاهر ميشود.
هنگام شارژ باتري زمان لازم براي شارژ باتري موبايل فقط و فقط بين 45 دقيقه تا 1ساعت ميباشد که اگر اين زمان کمتر شود باعث ميشود که باتري به اندازه کافي شارژ نشود و کارايي را که ما از باتري انتظار داريم به ما ندهد. و اما اگر اين زمان بيشتر از يک ساعت شود باعث آسيب ديدن سلولهاي داخلي باتري و در نتيجه کاهش طول عمر باتري ميشود. ضمنأ بايد حتماً اين نکته را مد نظر داشته باشيد که قبل از اينکه باتري را شارژ کنيد بايد کاملأ باتري تخليه شده باشد. براي اين منظور کافيست چند دقيقه قبل از شارژ باتري (کاملأ تخليه نشده) گوشي را روشن نگه داريد تا باتري به حالت ولتاژ صفر برسد و بعد ميتوان آن را با خيالي آسوده تر شارژ کرد. اينکار باعث ميشود اولأ باتري گوشي تان کاملأ ولتاژ نويي را به شما ارمغان دهد؛ ثانيأ باعث افزايش طول عمر باتري ميشود. 

اين مطلب نکاتي در مورد آموزش تعميرات موبايل ارائه مي‌دهد و مي‌تواند کمک به آموزش تعميرات آن بکند.