نکات کلی در مورد خرید چاپگرهای جوهر افشان

نکاتی کلی در مورد خرید چاپگرهای جوهر افشان به‌طور کلی چاپگرهای جوهرافشان نباید گران‌قیمت باشند. زیرا تعویض کارتریج‌های چاپگر باعث افزایش قیمت چاپگر می‌شود. در هنگام خرید، به قیمت کارتریج‌های چاپگر توجه کنید. توجه به قیمت کلی که در هر صفحه چاپ توسط چاپگر برای شما به دست می‌آید از برآورد قیمت کلی‌ کارتریج نسبت به تعداد صفحاتی که توسط کارتریج به چاپ می‌رسد، به دست می‌آید. با این کار به راحتی می‌توانید به مقدار هزینه تقریبی‌ای که در مدت یک سال برای شار یا تعویض کارتریج بپردازید، دست پیدا کنید. آموزش تعمیرات پرینتر

کارخانه‌های سازنده بر روی جعبه‌های چاپگر خود سرعت بالایی از چاپ صفحات را به شما معرفی می‌کنند. اما در تست‌ها دیده شده است که موتور یک چاپگر جوهر افشان توانایی چاپ 2 تا 4 صفحه در حالت چاپ متن تمام صفحه و 2 تا 3 صفحه در حالت چاپ عکس یا تصویر را دارد.

تعدادی از چاپگرهای جوهرافشان می‌توانند عکس‌هایی در حد و اندازه یک چاپگر حرفه‌ای عکاسی به چاپ برسانند. پس اگر شما چاپگر خود را برای چاپ عکس و یا تصاویر گرافیکی به کار می‌برید، به دنبال مدلی از چاپگرهای جوهر افشان بگردید که ویژگی‌های این نوع چاپ را به خوبی دارا باشند. اگر از افرادی هستید که تمام کارهای شما مربوط به چاپ عکس و کارت گرافیکی می‌باشند، به دنبال چاپگرهای چاپ عکس که دارای امکانات ویژه‌ای مانند، اسلات حافظه، پنل مانیتور‌ LCD که به شما امکان دیدن عکس و چاپ بدون‌ PC را می‌دهد، بگردید.

چاپگرهای جوهرافشان یک انتخاب مناسب برای اکثر افرادی است که می‌خواهند از چاپگر در مصارف خانگی و تحقیقاتی کوچک استفاده کنند. ولی انتخاب چاپگر جوهرافشان برای کسانی که می‌خواهند تنها کیفیت بالایی در چاپ داشته باشند، مناسب نیست. سازندگان چاپگر از یک سیاست شبیه به فروش تیغ صورت تراشی در فروش چاپگرهای خود استفاده کرده‌اند. در این روش می‌توانید با قیمت نه چندان زیاد، یک تیغ مناسب را خریداری کنید. اما بعد از مدتی استفاده، باید مقدار زیادی پول برای تعویض تیغ‌های کند شده بپردازید که در مقایسه با قیمت کلی خود تیغ کمی بالا است.
داستان خرید کارتریج برای چاپگرهای جوهر افشان نیز همین‌طور است. زیرا شما چاپگر را با قیمت تقریباً پایین خریداری می‌کنید. ولی وقتی می‌خواهید کارتریج چاپگر خود را عوض کنید، قیمتی در حدود یک‌سوم قیمت کل چاپگر را باید بپردازید که کمی گران به نظر می‌رسد و برای کاربران عمومی به صرفه نمی‌باشد.