مزایای پرینتر لیزری

بنابراين چرا پرينتر ليزري را که از يک پرينتر جوهر افشان گران تر است، انتخاب مي کنيم. فرمت اصلي پرينترهاي ليزري نسبت به ديگر پرينتر ها سرعت، دقت و مرقوم به صرفه بودن مي باشد- يک ليزر مي تواند به سرعت حرکت مي کند. بنابراين با سرعت بسيار بيشتري نسبت به جوهر، تصاوير و متن را بر روي کاغذ چاپ مي کند. و از آنجائيکه اشعه ليزر داراي قطر ثابتي مي باشد، مي تواند بدون استفاده از جوهر اضافي، تصاوير را با دقت بيشتري بر روي صفحه چاپ کند.
پرينترهاي ليزري اغلب از پرينترهاي جوهر افشان گران تر مي باشد، اما کار کردن با آنها و نگه داشتن آنها ارزان تر از هزينه نگه داري پرينترهاي جوهرافشان مي باشد. چرا که پودر تونر ارزان بوده و دوام زيادي دارد در حاليکه شما بايد کارتريج هاي جوهر که گران نيز مي باشند را زود به زود تعويض کنيد.به اين دليل است که معمولا بيشتر ادارات از پرينتر ليزري به عنوان دستگاهي براي چاپ تداد زيادي از نسخه هاي اسناد استفاده مي کنند. در برخي مدل ها، اين بازدهي مکانيکي از طريق بازدهي عملکرد پيشرفته محقق مي شود.
يک کنترل کننده پرينتر ليزري مي تواند در يک اداره کوچک به هر نفر سرويس دهد.
پرينترهاي ليزري در بدو ورود براي استفاده شخصي بسيار گران بودند. اما از آن زمان به بعد پرينترها کمي ارزانتر شدند به طوري که شما اکنون مي توانيد يک مدل پايه اي پرينتر ليزري را کمي گران تر از از يک پرينتر ليزري پيشرفته بخريد.
به دليل رشد تکنولوژي، قيمت پرينترهاي ليزري در کنار بهبود عملکرد آنها در حال پيشرفت مي باشد. ما همچنين تعدادي از طرح هاي ابتکاري و برنامه هاي نوع جديد چاپ الکترواستاتيک را مي بينيم.
بسياري از محققان معتقدند که ما در واقع سطح بيروني پوسته توانايي هاي الکتريسيته ساکن را خراش داده ايم! براي آشنايي بيشتر در مورد آموزش تعميرات پرينتر مي‌توانيد به اين لينک مراجعه نماييد.