آموزش برداشتن رمز گوشی در آندروید

اين آموزش تعميرات موبايل تنها براي قفل ? خانه (lock pattern) در گدجت هاي آندرويدي قابل استفاده است که يکي از پراستفاده ترين قفل هاي آندرويدي به حساب مي آيد.
به دلايل مختلفي ممکن است شما نوع اتصال اين ? خانه براي باز کردن گدجت خود را فراموش کرده باشيد ، شايد تنها راه براي ورود به گدجت خود را ريست کردن گوشي به حالت پايه (کارخانه) بدانيد ولي امروز قصد داريم علاوه بر راه هميشگي ، دو راه ديگر را نيز به شما عزيزان آموزش دهيم.
وقتي شما براي رهايي از اين قفل گزينه ريست کردن گوشي را انتخاب مي کنيد تمامي مخاطبان ، پيام ها ، ايميل ها و … را از دست خواهيد داد.
پس بايد دنبال راهي بهتر و کم زيان تر باشيد.
ما براي شما دو پيشنهاد داريم:

الف) از طريق محيط H-Boot
1-ابتدا گوشي خود را خاموش کنيد. براي اين که مطمئن شويد گوشي آندرويديتان کاملا خاموش شده است بهتر است باتري گوشي را درآورده و پس از ?? ثانيه دوباره باتري را در داخل گوشي قرار دهيد.
?- در اين قسمت ما با دو کليد پاور و ولوم گوشي کار داريم پس ابتدا کليد کاهشي ولوم را نگه داريد و سپس دکمه پاور را بزنيد>در صورت درست انجام دادن اين کار ، محيط H-Boot براي شما ظاهر خواهد شد.
کليد پاور= به وسيله فشار دادن اين کليد ، گزينه مورد نظري که به صورت رنگي نسبت به گزينه هاي ديگر مشخص شده است انتخاب مي شود.
کليد هاي ولوم= مي توانيد با فشار دادن ولوم زياد ، به سمت بالا و همين طور با فشار دادن ولوم کم به سمت پائين برويد.
?- با استفاده از کاربردهاي بيان شده از دو کليد ولوم و پاور ، گزينه Recovery را انتخاب کنيد.
?- هر وقت علامت مثلث زرد رنگ با پس زمينه لوگوي آندرويد ظاهر شد > اين بار دکمه افزايشي ولوم را نگه داريد و کليد پاور را بزنيد.
?- صفحه ي جديدي براي شما ظاهر مي شود ، گزينه wipe reset factory را انتخاب کنيد.
?- بعد از انتخاب tracball ، براي شما پيغامي مبني بر موافقت براي انجام عمليات مي آيد که شما گزينه ‘yes’ را انتخاب کنيد.
عيب ها: متاسفانه در اين روش تمامي پيام ها ، اي ميل ها و مخاطبانتان پاک مي شود.

ب) با استفاده از حفره باز امنيتي سيستم عامل آندرويد
?- تنها به يک خط ديگر نياز داريد (مثل تلفن ثابت يا تلفن همراه ديگر)
?- پس از تهيه آن ، به گوشي خود زنگ بزنيد.
?- پس از برقراري تماس ، کليد خانه را بزنيد (معمولا با اين کليد در اين حالت مي توانيد به صفحه اصلي آندرويد برويد) ، سپس با رفتن به قسمت نرم افزارها و پيدا کردن نرم افزار و در قسمت تنظيمات نرم افزار ، تيک فعال بودن آن را برداريد و يا آن را پاک کنيد.

روش دوم به جز هزينه برقراري تماس اوليه هيچ عيب و پيچيدگي خاصي ندارد و پيشنهاد مي شود در صورتي که روش دوم جواب نداد از روش اول استفاده کنيد.