راهنمای انتخاب و خرید پرینتر

آنچه که در انجام يک خريد آسان و بدون اتلاف وقت موثر است در واقع تعدادي تصميم گيري مي باشد که محدوده قيمت کالاي مورد نظر شما اغلب در آخر آنها قرار مي گيرد. آموزش تعميرات ماشينهاي اداري
پرينترهاي موجود اکنون در دو نوع پايه اي ليزري و جوهر افشان وجود دارند. پرينترهاي ليزري نيز خود به فرمت هاي تک رنگ و رنگي تقسيم مي شوند. در حاليکه پرينترهاي جوهر افشان در مدل هاي استاندارد و مدل هاي مخصوص به چاپ عکس موجود مي باشند (تمامي انواع پرينترهاي جوهر افشان قادر به چاپ عکس مي باشند اما پرينترهاي مخصوص عکس، چاپ بسيار با کيفيت تري از عکس را ارائه مي دهند.)
در يک حالت پيچيده تر، پرينترهاي چند منظوره (MFP) براي هر دو مدل ليزري و جوهر افشان موجود مي باشند. MFP ها که مي­توانند 2 يا چند عملکرد را انجام دهند (مثل اسکن، عکس، کپي و چاپ) در تمامي موارد مربوط به راهنماي مشتري بحث مي شوند.
انتخاب يک پرينتر ليزري يا پرينتر جوهر افشان به طور نسبي به بودجه شما بستگي دارد اما عمدتاً اين تصميم به ملزومات چاپ مورد نظر شما بستگي دارد. در صورتيکه مي خواهيد به طور عمده اسناد متن را با تصاوير گرافيکي يا بدون آنها چاپ کنيد (عکس هاي سياه و سفيد جداول و ...) ، پرينتر ليزري بهترين انتخاب خواهد بود. پرينترهاي ليزري قادر به چاپ ميزان بسيار زيادي از متون و تصاوير گرافيکي نسبت به پرينترهاي جوهر افشان مي باشند. پرينترهاي ليزري در چاپ عکس ها به خوبي پرينترهاي جوهر افشان عمل نمي کنند اما براي چاپ متون و تصاوير گرافيکي بسيار بهتر از آنها مي باشند. آنها همچنين سرعت بالاتر چاپ را ارائه مي دهد که اين ويژگي بايد به هنگام چاپ حجم زيادي از نسخه هاي چاپي در نظر گرفته شود.
اين پرينترها قابل اشتراک گذاري با ديگر کاربرها بوده و نيازي نيست که شما منتظر بمانيد که عملکرد يک چاپ پايان يافته و دستور ديگري بفرستيد.
در صورتيکه مي خواهيد عکس هاي رنگي را چاپ کنيد و کيفيت خروجي متن و تصوير در اولين جايگاه فهرست اولويت شما قرار ندارد، پس پرينترهاي جوهر افشان مخصوص عکس يا معمولي بهترين گزينه مي باشد.
برخي پرينترهاي جوهر افشان داراي قيمت ارزان مي باشند به طوري که ممکن است بودجه شما به هر دو پرينتر ليزري و جوهر ا فشان برسد.
پرينترهاي ليزري ديگر به شرکت هاي بزرگ و افراد حرفه اي در کارهاي گرافيکي محدود مي شوند. همانند بيشتر محصولاتي که در ا طرافمان مي بينيم قيمت پرينترهاي ليزري رنگي بسيار افت کرده است در چند سال اخير پرينترهاي رنگي تقريباً از دسترس همگان به جز افراد حرفه اي در کارهاي گرافيکي و شرکت هاي سرمايه دار بزرگ خارج بود. امروزه پرينترهاي ليزري هنوز گران هستند، اما اگر در يک دوره زماني مرتب با آنها پرينت بگيريد، در خواهيد يافت که پرينترهاي ارزشمندي مي باشند. قيمت ها از زير$ 1000 آغاز مي شود و برخي پرينترها با قيمت $500 يا کمتر هم موجود مي باشند. پرينترهاي ليزري رنگي هنوز از لحاظ کيفيت عکس با پرينترهاي جوهر افشان هماهنگي نمي کند اما به سرعت در حال رشد مي باشد.
اما قبل از تصميم گيري نهايي درباره خريد پرينتر فاکتور هزينه مواد مصرفي را در بودجه خود لحاظ کنيد.