حقایقی مهمتر از مارک لپ تاپ

اگر حوصله خواندن اين همه متن را نداريد توصيه مي کنم تجربياتي که در انتهاي پست نوشتم رو ? بار مطالعه بفرماييد .
در اين مقاله تمرکز اصلي روي مواردي است که حين خريد لپ تاپ بايد آنها را جدي گرفت به علاوه تجربيات نويسنده در اين زمينه . در مورد برند ها و مارک هاي مختلف در اين مقاله زياد صحبت نشده چون اين مسئله بيشتر به توانايي مالي خريدار بر مي گرده و اينکه تکنولوژي ساخت لپ تاپ ها آنقدر به هم نزديک شده که در عمل آنقدرها هم فرق نمي کنه که چه برندي بخريد . خب مسلما هر شرکت براي اينکه از ديگر رقباي خود عقب نيفته ، مدل هاي مشابهي با لپ تاپ هاي رقيب داره . حالا اين وسط برخي شرکت ها متد هاي تبليغاتي خاص خود را دارند . برخي روي قيمت ، برخي روي ظاهر و برخي روي امکانات جانبي متنوع ، مانور مي دهند . واقعيت ( از نظر من ) اينه که برند ها خيلي با هم فرق نمي کنند . هدف اينه که تمرکزتون رو روي مسائل مهم تر جمع کنيد .
بعد از خواندن راهنماي خريد لپ تاپ فکر مي کنم با من هم عقيده شويد !
بسياري از افراد بنا به هر دليلي ( که بيشتر عدم وجود اطلاعات است ) هنگام خريد کامپيوتر يا مخصوصا لپ تاپ ، به هزار و يک نفر متوسل مي شوند و يا انتخاب را به عهده فروشنده مي گذارند و آخر هم اون چيزي که مي خواستند نمي شود . برخي ديگر افراد کار بلد را به همراه خود به بازار مي برند و براي اين کار به اون فرد کار بلد پول هم مي دهند . اين مسئله ناشي از ندانستن يک سري مفاهيم و مقدمات اوليه کامپيوتري است . براي اين دسته از افراد لازم است بگم که براي خريد يک لپ تاپ مناسب لازم نيست متخصص کامپيوتر باشيد ، اگر کمي متن زير را با دقت بخوانيد ( مخصوصا انتهاي پست ) حداقل در خريد لپ تاپ دچار اشتباهات وحشتناک نخواهيد شد . پس اگر قصد خريد يک لپ تاپ متناسب با نياز خودتان را داريد با ما همراه باشيد .
براي خريد لپ تاپ بايد يک سري نکات رو مد نظر قرار دهيد از جمله ويژگي هاي خود لپ تاپ ، جايي که خريد مي کنيد ، زماني که خريد مي کنيد ، شخصي که از او خريد مي کنيد و البته از همه مهمتر نياز خودتون .
ويژگي هايي که هنگام خريد لپ تاپ بايد در مورد آنها بدانيد و از فروشنده سوال کنيد :
پردازنده يا CPU لپ تاپ
حافظه RAM لپ تاپ
صفحه نمايش لپ تاپ
هارد يا حافظه ذخيره کننده لپ تاپ
گرافيک يا پردازنده تصويري لپ تاپ
عمر باتري لپ تاپ
اين مطلب نکاتي در مورد آموزش تعميرات لپ تاپ ارائه مي‌دهد و مي‌تواند کمک به آموزش تعميرات آن بکند.