اموزش ورود به کنترل پنل ویندوز XP

آموزش تعميرات کامپيوتر - در زمان کار با کامپيوتر بسيار پيش مي آيد که لازم باشد وارد کنترل پنل ويندوز شويد تا بتوانيد تنظيماتي را انجام دهيد، درايوري را نصب کنيد، نرم افزاري را از نصب خارج کنيد و ….

در اين پست آموزشي مبتدي و ساده را براي آن دسته از دوستاني آماده کرده ايم که نميدانند چگونه ميتوان وارد کنترل پنل شد، اين آموزش ابتدايي است و شما بعد از ورود به کنترل پنل ويندوز بايد بسته به کاري که ميخواهيد انجام دهيد به يکي از گزينه هاي متعدد پنجره کنترل پنل برويد که عملکرد گزينه هاي مختلف را در پست هاي آتي خواهيم آورد.

– براي شروع روي دکمه استارت کليک کنيد تا منوي آن برايتان باز شود
– پس از باز شدن منوي استارت روي کنترل پنل کليک کنيد تا باز شود

ممکن است شکل استارت در ويندوز شما به شکل منو کلاسيک باشد مانند شکل زير
– شما وارد کنترل پنل شده ايد و شکل زير شکل دسته بندي شده کنترل پنل را نشان ميدهد اما ممکن است شما بخواهيد منوي کلاسيک کنرل پنل را ببينيد و گزينه مورد نظرتان را راحت تر پيدا کنيد که در اين صورت روي switch to classic view کليک کنيد تا منوي کلاسيک نمايش داده شود.
– پنجره کلاسيک کنترل پنل به شکل زير است، در اين شکل گزينه مورد نظرتان را راحت تر پيدا ميکنيد، در شکل زير گزينه network connection مشخص شده است که براي انجام تنظيمات مربوط به اينترنت و شبکه مورد استفاده قرار ميگيرد. هر کدام از گزينه هاي کنترل پنل يکي از تنظيمات ويندوز را انجام ميدهند که سعي ميکنيم در آينده هر گزينه را به طور جداگانه بشکافيم …
– گزينه هاي موجود در پنجره کنترل پنل معمولا در سيستم هاي مختلف يکسان است، اما بسته به برنامه هايي که روي سيستم شما نصب شده است ممکن است يک يا دو گزينه را نداشته باشيد و يا گزينه هايي داشته باشيد که در شکل بالا نيست، اما گزينه هاي اصلي که مربوط به تنظيمات خود ويندوز XP هستند در همه سيستم ها به يک شکل وجود دارد.

– در صورتي که شما بر روي ويندوز ايکس پي از تم هاي مختلف استفاده کرده باشيد ممکن است شکل ظاهري تمام قسمت هاي ويندوز متفاوت باشد ولي در کل گزينه ها به همين صورت وجود خواهند داشت.
منبع: اموزش کامپيوتر