نکاتی کلی در مورد خرید چاپگرهای جوهر افشان

آموزش تعميرات پرينتر-نکاتي کلي در مورد خريد چاپگرهاي جوهر افشان به‌طور کلي چاپگرهاي جوهرافشان نبايد گران‌قيمت باشند. زيرا تعويض کارتريج‌هاي چاپگر باعث افزايش قيمت چاپگر مي‌شود. در هنگام خريد، به قيمت کارتريج‌هاي چاپگر توجه کنيد. توجه به قيمت کلي که در هر صفحه چاپ توسط چاپگر براي شما به دست مي‌آيد از برآورد قيمت کلي‌ کارتريج نسبت به تعداد صفحاتي که توسط کارتريج به چاپ مي‌رسد، به دست مي‌آيد. با اين کار به راحتي مي‌توانيد به مقدار هزينه تقريبي‌اي که در مدت يک سال براي شار يا تعويض کارتريج بپردازيد، دست پيدا کنيد.

کارخانه‌هاي سازنده بر روي جعبه‌هاي چاپگر خود سرعت بالايي از چاپ صفحات را به شما معرفي مي‌کنند. اما در تست‌ها ديده شده است که موتور يک چاپگر جوهر افشان توانايي چاپ 2 تا 4 صفحه در حالت چاپ متن تمام صفحه و 2 تا 3 صفحه در حالت چاپ عکس يا تصوير را دارد.

تعدادي از چاپگرهاي جوهرافشان مي‌توانند عکس‌هايي در حد و اندازه يک چاپگر حرفه‌اي عکاسي به چاپ برسانند. پس اگر شما چاپگر خود را براي چاپ عکس و يا تصاوير گرافيکي به کار مي‌بريد، به دنبال مدلي از چاپگرهاي جوهر افشان بگرديد که ويژگي‌هاي اين نوع چاپ را به خوبي دارا باشند. اگر از افرادي هستيد که تمام کارهاي شما مربوط به چاپ عکس و کارت گرافيکي مي‌باشند، به دنبال چاپگرهاي چاپ عکس که داراي امکانات ويژه‌اي مانند، اسلات حافظه، پنل مانيتور‌ LCD که به شما امکان ديدن عکس و چاپ بدون‌ PC را مي‌دهد، بگرديد.

چاپگرهاي جوهرافشان يک انتخاب مناسب براي اکثر افرادي است که مي‌خواهند از چاپگر در مصارف خانگي و تحقيقاتي کوچک استفاده کنند. ولي انتخاب چاپگر جوهرافشان براي کساني که مي‌خواهند تنها کيفيت بالايي در چاپ داشته باشند، مناسب نيست. سازندگان چاپگر از يک سياست شبيه به فروش تيغ صورت تراشي در فروش چاپگرهاي خود استفاده کرده‌اند. در اين روش مي‌توانيد با قيمت نه چندان زياد، يک تيغ مناسب را خريداري کنيد. اما بعد از مدتي استفاده، بايد مقدار زيادي پول براي تعويض تيغ‌هاي کند شده بپردازيد که در مقايسه با قيمت کلي خود تيغ کمي بالا است.
داستان خريد کارتريج براي چاپگرهاي جوهر افشان نيز همين‌طور است. زيرا شما چاپگر را با قيمت تقريباً پايين خريداري مي‌کنيد. ولي وقتي مي‌خواهيد کارتريج چاپگر خود را عوض کنيد، قيمتي در حدود يک‌سوم قيمت کل چاپگر را بايد بپردازيد که کمي گران به نظر مي‌رسد و براي کاربران عمومي به صرفه نمي‌باشد.