نمونه‌هایی از تحولاتی در دنیای چاپگر ها

پرينتري که با اتصال به خط تلفن و بدون نياز به رايانه تصوير چاپ مي‌کند ساخته شد. اين مطالب مي تواند کمک به آموزش تعميرات پرينتر ارائه دهد.
يک شرکت آمريکايي در حال آماده‌سازي خدمات جديدي است که در آن کاربر مي تواند از طريق رايانه خود تصاوير را براي پرينتري که در مکاني ديگر بدون اتصال به رايانه تنها به خط تلفن و برق متصل شده، ارسال کرده و چاپ کند.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوري اطلاعات ايران، از ايرنا، به طور مثال تصوير کنيد فردي که دور از خانواده خود زندگي مي‌کند بخواهد تصاوير جديد خود را براي خانواده که با رايانه آشنايي نداشته و يا اصلا رايانه ندارند، ارسال کند. چنين فردي تنها کافي است اين تصاوير را به يک پرينتر ويژه که در مقصد قرار داشته ايميل کرده وآن پرينتر نيز درست همانند دستگاه فکس و بدون نياز به اتصال به رايانه، تنها از طريق خط تلفن تصاوير را دريافت کرده و چاپ مي‌کند.
خدمات جديد توسط شرکت "پريستو سرويسز" ابداع شده و پرينتر از نوع جوهرافشان و رنگي مورد نياز در اين خدمات نيز توسط شرکت "هيولت پکارد" طراحي و ساخته شده است.
شرکت "پريستو" خدمات جديد را از پاييز سال جاري ارائه خواهد داد و دستگاه پرينتر جديد شرکت "هيولت پکارد" نيز در همان زمان وارد بازار خواهد شد.
شرکت "پريستو" اعلام کرده است که پرينتر مقصد تنها بايد به خط تلفن و برق متصل شود. فرد ارسال‌کننده تصاوير که مشترک خدمات "پريستو” شده، تصاوير خود را از طريق اينترنت به اين خدمات ارسال مي‌کند و هر زماني که دستگاه پرينتر موجود در مقصد روشن شود، تصاوير ارسالي او به صورت خودکار چاپ خواهند شد.
فرد ارسال‌کننده تصاوير حتي مي‌تواند از طريق همين خدمات وضعيت پرينتر موجود در مقصد را از لحاظ ميزان جوهر و يا کاغذ بررسي کرده و به طور مثال به والدين پير خود که دريافت‌کننده تصاوير هستند در مورد برطرف کردن مشکل پرينتر، آموزش بدهد.
شرکت "پريستو" به مدت دو سال براي ابداع اين فن آوري تلاش کرده است.
اين شرکت هنوز قيمت اشتراک خدمات پرينت از راه دور خود را اعلام نکرده و شرکت "هيولت پکارد" نيز قيمت پرينتر ويژه استفاده در اين خدمات را منتشر نکرده است.

توشيبا کاغذهاي پرينتر چند بار مصرف توليد مي کند
توشيبا از توليد جديدترين نوع کاغذهاي پرينتر چند بار مصرف خبرداد.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوري اطلاعات ايران، از ايلنا ، اين کاغذها که طبق گفته متخصصان شرکت توشيبا تا بيش از 500 بار داراي قابليت پاک شدن و دوباره پرينت شدن را دارند در هزينه‌‏ها بسيار صرفه جويي خواهند کرد.
اين کاغذهاي پلاستيکي که داراي حساسيت بالا به حرارت هستند به پرينترهاي خاصي از نوع B-SX8R نيازمندند.
در اين پرينترها با دادن حرارت مابين 130 تا 170 سانتي گراد کاغذ مجددا سفيد مي‌‏شود.
بنابر گفته مقامات شرکت توشيبا، کاغذهاي چند بار مصرف فناوري نويني به شمار نمي روند ، اما تاکنون از اين فناوري در پرينترها استفاده نشده است.