دی وی آر چیست

(Digital Video Recorder) DVR Card: سيستم فوق بصورت يک برد الکترونيکي قابل نصب بر روي پورت PCI کامپيوتر مي باشد که عمل تبديل تصاوير از آنالوگ به ديجيتال و ذخيره تصاوير با فرمت هاي ويديويي در کامپيوتر را بر عهده دارد . کارتهاي فوق در بازار بسيار متنوع بوده و به نسبت گستردگي سيستم دوربين مداربسته از کارتهاي متنوعي استفاده مي گردد .
کارت هاي DVR بصورت 4 کاناله 8 کاناله 16 کاناله و 32 کاناله در بازار موجود مي باشد که منظور از کانال تعداد ورودي هاي تصوير مي باشد که اين کارت امکان دريافت n خط تصوير را از ورودي هاي خود دارا مي باشد . در کارتهاي فوق کيفيت تصاوير ضبط شده و تعداد فريم هايي که از هر تصوير ميتواند بگيرد داراي اهميت مي باشد . 640*465 و 24fps حالت متوسط کارتهاي فوق مي باشد .
نرم افزارهاي متنوعي در بازار موجود مي باشد که ميتوانند با انواع مختلف کارت هاي DVR کار کنند و کليه امکانات مورد انتظار از يک سيستم دوربين مداربسته در داخل اين نرم افزارها تعبيه شده است از قبيل انتقال تصاوير از طريق شبکه يا خط تلفن ، خروجي هاي ديجيتالي براي استفاده از ساير دستگاه هاي امنيتي ، قابليت ضبط بصورت ( Motion Detection) ، نقشه الکترونيکي و ... در سيستم فوق وجود يک کامپيوتر با منابع ذخيره بالا و قدرت پردازنده بالا مورد نياز مي باشد . اين مطلب نکاتي در مورد آموزش تعميرات دي وي آر ارائه مي‌دهد و مي‌تواند کمک به آموزش تعميرات آن بکند.