نحوه پاک‏ کردن هد دائمی پرینتر

آموزش تعميرات پرينتر-ممکن است شما نيز به همانند بسياري از کاربران ديگر يک پرينتر براي کامپيوتر شخصي تان داشته باشيد. اين امکان وجود دارد که در چاپگر شما کارتريج جوهر و هد چاپگر از هم جدا مي‌باشند. اين نوع چاپگرها که بيشتر در محصولات اپسون به چشم ميخورد. هد چاپگر بسيار کثيف در چاپ خطوط اضافي ايجاد مي‌کند، در نتيجه نياز به پاک سازي دارد.اين هدها را نبايد از هم جدا کرد چرا که به صورت ميليمتري و دقيق بايد جايگذاري شوند. اما با هر تفسيري به هر حال اين هدها هم کثيف شده و يا جوهر خشک شده بر روي آنها قرار مي‌گيرد. نگران نباشيد چرا که با استفاده از اين ترفند اينگونه هدها هم به سادگي پاک ميشوند.

نقطه ابتدايي هر چاپگري حالت خاموشي آن است. در اين حالت هد سفت شده و در يک جا قرار دارد. براي اينکه بتوانيد آن را تکان دهيد بايد، هد را از حالت قفل شده خارج کنيد. براي اين کار چاپگر را روشن کرده و به محض حرکت هد، سيم برق چاپگر را از پريز برق بيرون بکشيد. اکنون قابل حرکت است.

دستمال خيسي را زير سري چاپگر بکشيد. با يک دست محگم نگه داريد و با دست ديگر سري را به آرامي به جلو و عقب حرکت دهيد. سپس مکاني را که در در حالت خاموش، هد در آن قرار مي‌گيرد را هم پاک کنيد. چرا که در آنجا هم بيشتر اوقات گرد و خاک و يا جوهر خشک شده قرار مي‌گيرد. هنگامي که کار پاکسازي تمام شد، دوباره سيستم را به برق وصل کنيد.

هد چاپگر به مکان اول باز مي‌گردد. پس از اين پاکسازي، چاپگر شما دوباره بدون هيچ خط اضافي کار خواهد کرد.
منبع: سرزمين دانلود