ضبط- ویرایش و حاشیه‌نویسی فایل‌های صوتی در آیفون و آیپد

مطالب زير نکاتي در مورد آموزش تعميرات موبايل را ارئه مي دهد. اغلب اپليکيشن‌‌هاي ضبط صدا (Voice Recorder) در iOS، از امکانات زيادي برخوردار نيستند. حتي توسعه‌دهندگان Cydia نيز آنچنان که بايد به لزوم ارائه نرم‌افزارهاي ضبط صدا پي‌ نبرده‌اند و تنها بعضي از اپليکيشن‌هاي آن شامل بعضي از جسچر‌هاي حرکتي هستند. با همه اين‌ها اپليکيشن‌هايي وجود دارند که نشان مي‌دهند يک نرم‌افزار رکوردر بايد چگونه باشد. Recordium، يکي از اين نرم‌افزارها است که براي ضبط، ويرايش و حاشيه‌نويسي فايل‌هاي صوتي استفاده مي‌شود. براي آشنايي با اين اپليکيشن، با شوو همراه باشيد.

 

اپليکيشن رکورديوم، چيزي بيش از برجسته‌ کردن صدا انجام مي‌دهد. به کمک اين نرم‌افزار مي‌توانيد، کيفيت صدا و فرمت فايل ضبط شده را تعيين کنيد. بخش مديريت فايل، ساده و تروتميز است و کاربر مي‌تواند فايل‌هاي ضبط شده را به کمک سرويس‌هاي اشتراک‌گذاري ابري و واي‌فاي براي ديگران ارسال کند. رکورديوم به شما امکان مي‌دهد فايل‌هاي ضبط شده را ويرايش کرده و يا به هم متصل کنيد.

کار با رکورديوم ساده است و براي استفاده از آن نيازي به عضويت يا تأييد حساب‌کاربري خود نداريد. به جاي استفاده از آموزش‌هاي طولاني در ابتداي اپليکيشن، در هنگام اولين استفاده از ويژگي‌ها، توضيحات و کاربرد آن به کاربر آموزش داده مي‌شود. البته به جاي مشاهده فايل‌هاي آموزشي، مي‌توانيد به فايل‌ صوتي آن نيز گوش کنيد.
امکانات زيادي در صفحه ضبط و ويرايش اپليکيشن وجود دارد. حجم فايل ورودي به کمک کليد سمت چپ صفحه قابل تنظيم است. در سمت راست هم کليدي وجود دارد که به کمک آن مي‌توان تعيين کرد چه مدت پس از شروع سکوت، ضبط صدا متوقف شود.
براي حاشيه‌نويسي بر روي فايل‌هاي صوتي، بر روي آيکون «+» کليک کنيد.براي درج حاشيه‌نويسي در فايل‌ها مي‌توانيد از متن يا عکس استفاده کنيد. براي برجسته (Highlight) نمودن بخش خاصي از فايل، کافي است به کمک آيکون خودنويس، محدوده مورد نظر خود را مشخص کنيد.
رکورديوم براي ويرايش فايل‌ها، حذف (Deletion)، اصلاح (Trim) و تدوين (Snip) را ارائه کرده است. به کمک حذف، بخش مشخصي از فايل را مي‌توان حذف کرد. ويژگي Trim بر عکس حذف، تنها قسمت انتخاب شده را حفظ کرده و ساير قسمت‌ها را حذف مي‌کند. با Snip، کاربر مي‌تواند به کمک بخش‌هاي مختلف فايل‌هاي صوتي موجود، يک فايل جديد بسازد.
در حالت پيش‌فرض فايل‌ها با فرمت MP4 ذخيره مي‌شوند اما شما مي‌توانيد فرمت‌هاي ديگري مانند AIFF ،WAV يا CAF را انتخاب کنيد. کيفيت صداي ضبط شده نيز قابل تنظيم است.
براي ورود به بخش مديريت فايل‌ها بر روي صفحه اصلي Swipe کنيد. در اين بخش علاوه بر امکان حذف فايل‌ها، مي‌توانيد آن‌ها را از طريق ايميل يا سرويس‌هاي به اشتراک‌گذاري براي ديگران ارسال کنيد.
به کمک اپليکيشن مي‌توانيد به جستجوي فايل‌هاي ضبط شده نيز بگرديد.
دانلود اپليکيشن Recordium از فروشگاه آيتونز