سیستم عامل خود را هوشمندانه و با دقت انتخاب کنید

در سمت Computing کارها، انتخاب يک سيستم عامل کار بسيار ساده اي است؛ شما يا يک Windows PC را انتخاب مي کنيد و يا به دنبال يک سيستم Macمي رويد. اما در دنياي تبلت، حداقل ? پلتفرم متفاوت که توجه شما را به خود جلب مي کند، وجود دارد.
iOS کمپاني Apple که iPad2 ،iPhone و iPod touch از آن استفاده مي کنند، به واسطه سازگاري با مجموعه گسترده اي از بيش از ?????? برنامه کاربردي در حال حاضر در اين زمينه پيشتاز است.
هر چند، Google Android نيز در اين مسير پيشروي مي کند. پلتفرم اکثر تبلت هاي غير اپل، Android است که در سال ???? در نسخه هاي متعددي در دسترس قرار خواهد گرفت. تبلت هاي فعلي نسخه هاي Android 1.6 ،??? ،??? و ‎??? را عرضه مي کنند اما نسخه اي که بايد چشم به راهش باشيد Android 3.0 (که با نام Honeycomb شناخته مي شود) است. اين نسخه بر روي تبلت هاي جديد ?? اينچي نظير Xoom موتورولا در دسترس خواهد بود. Android در زمينه Multitasking کمي بهتر از iOS عمل مي کند و با وجود گستره وسيع تري از برنامه هاي کاربردي، سيستم بازتري به شمار مي رود.
Research in Motion نيز با BlackBerry Tablet OS خود که براي اولين بار بر روي BlackBerry PlayBook ارائه خواهد کرد وارد اين بازي شده است. يک خصوصيت منفي آن، اين است که فقط در حالت افقي کار مي کند اما يک اينترفيس همواره به شمار مي رود و قرار است با نرم افزارBlackBerry Messenger يکپارچه شود.
کمپاني HP نيز WebOS را با TouchPad خود که يک اينترفيس تر و تميز است و کار همزمان بر روي چندين آيتم را تسهيل مي کند عرضه خواهد کرد. اين سيستم عامل يکپارچگي نزديکي با تمام محصولات ديگر HP نظير چاپ گر ها نيز دارد و برنامه هاي کاربردي زيادي براي آن عرضه خواهد شد. در بين تمام اين ها، مايکروسافت به توسعه Windows 7 ادامه مي دهد، اگر چه اين يک سيستم عامل اختصاصي براي تبلت ها نيست و در حقيقت بر روي لپ تاپ ها بسيار بهتر کار مي کند.
اگر قسم خورده ايد که فقط از يک پلتفرم استفاده کنيد، انتخاب تان مي تواند بسيار راحت باشد اما اگر ترجيح مي دهيد بر اساس نتايج حاصل از مقايسه دقيق ويژگي ها و امکانات پلتفرم هاي گوناگون تصميم گيري کنيد، قضيه دشوارتر مي شود.تبلت هاي Apple iPad و Android‏ Google گزينه هاي خوبي محسوب مي شوند؛ در حالي که WebOS و BlackBerry Tablet OS گزينه هاي مبهم تري به شمار مي روند. مايکروسافت و مکينتاش در اين بازي نقشي ندارند. نکات بالا مي تواند کمک به آموزش تعميرات موبايل بکند.