راهنمای انتخاب و خرید موبایل

آموزش تعميرات موبايل - با پيشرفت تکنولوژي شاهد ورود انواع اسمارت فون ها به بازار هستيم. هر روز شاهد ورود يک تلفن همراه با امکانات بيشتر و تکنولوژي بالاتر هستيم. اما در اين بازار وسيع چگونه گوشي مناسب خود را انتخاب کنيم؟ براي انتخاب يک گوشي مناسب بايد پارامترهاي مختلف و مورد نياز خود را در نظر بگيريد، سپس گوشي مورد نظر خود را انتخاب کنيد.

سيستم عامل
ابتدا بايد انتخاب کنيد با چه سيستم عاملي راحت تر هستيد. اندرويد، iOS، سيمبين، جاوا، ويندوز فون و... سيستم عامل هاي روي تلفن هاي همراه هستند.

اندرويد داراي کاربري بسيار روان و ساده و در عين حال با امکانات و پشتيباني بالا است که نسبت به کارايي آن داراي قيمت اقتصادي و مناسبي است.

iOS سيستم عاملي با کاربري نسبتا آسان اما کارايي پايين تري نسبت به اندرويد است، اما گوشي هاي آيفون داراي کلاس کاري خاص خود هستند.

ويندوز فون داراي کاربري نسبتا سخت و کارايي متوسطي است، اما طرفداران خاص خود را دارد. شکل ظاهري اين سيستم عامل باعث محبوبيت نسبي آن شده است.

سيمبين يک سيستم عامل تقريبا ساده داراي کارايي پايين اما کاربري فوق العاده آسان است که مناسب افرادي هست که علاقه اي به سيستم عامل هاي تجملاتي ندارند.


قيمت
يکي از پارامتر هاي مهم در خريد گوشي ميزان مبلغ مورد نظر شما است. اگر به دنبال گوشي هايي با قيمت اقتصادي هستيد شرکت هوواوي گوشي هايي با قيمت مناسب و سخت افزاري نسبتا خوب وارد بازار کرده است. اگر به دنبال برند خاصي هستيد سوني و سامسونگ گوشي هايي با سخت افزار قوي و قيمت هايي تقريبا بالاتر از هوواوي وارد بازار کرده اند و اگر به دنبال گوشي هاي خاص هستيد ميتوانيد به دنبال آيفون و بلک بري برويد.

کارايي
دليل اصلي استفاده شما از گوشي چيست؟ آيا فقط با آن تماس ميگيريد؟ آيا دوست داريد وقتي تلفن همراه خود را از جيبتان در مي آوريد همه مجذوب آن شوند؟ آيا با گوشي خود دائما بازي ميکنيد؟ قبل از خريد گوشي ابتدا مشخص کنيد که گوشي را براي چه کاري ميخواهيد. اگر کار خاصي با گوشي نميکنيد سيمبين به علت مصرف باتري پايين و ساده بودن گوشي مناسبي براي شماست. اگر با گوشي زياد بازي ميکنيد به دنبال گوشي هايي برويد که صفحه نمايش نسبتا بزرگ و داراي CPU و RAM بالا هستند.

پردازشگر
CPU يا پردازشگر گوشي، مغز گوشي است که کار آن پردازش اطلاعات است. اگر علاقمند به بازي با گوشي خود هستيد سعي کنيد تلفن همراهي با پردازشگر 4 هسته اي تهيه کنيد.

RAM
کار رم سرعت بخشيدن به جابجايي اطلاعات در گوشي است. به تازگي در بازار جهاني گوشي هايي با رم 3 گيگ هم معرفي شده که سرعت بسيار بالايي دارند.
توجه کنيد که منظور از رم همان حافظه اصلي موبايل (مثل رم کامپيوتر) است و ارتباطي به حافظه جانبي که براي ذخيره سازي فايل ها استفاده ميشود ندارد.

دوربين
دوربين تلفن همراه از مهمترين مشخصه هاي موبايل است. توجه کنيد که اگر از دوربين گوشي زياد استفاده ميکنيد دوربيني با مگاپيکسل بالا و زوم مناسب انتخاب کنيد.

کيفيت صفحه نمايش
صفحه نمايش بسته به مقدار هزينه شما متفاوت است. ال سي دي هاي معمولي، اچ دي، فول اچ دي، AMOLED و... انواع اين صفحه نمايش ها هستند. براي اين که کيفيت ال سي دي ها را مقايسه کنيد به نمايندگي هاي فروش رفته و با گوشي مورد نظر خود از نزديک کار کنيد.
منبع: سرزمين دانلود