دکمه پاور گوشی یا تبلت را فشار داده و نگه دارید

مانند سایر سیستم عامل‌ها، اندروید نیز گاهی اوقات به حالت فریز سخت درآمده و دیر پاسخ می‌دهد. اگر اندروید به طور کامل فریز شود، ممکن است دستگاه شما روشن شود اما صفحه نمایش هیچ چیز را نشان نمی‌دهد، زیرا سیستم عامل فریز شده و به فشار دکمه‌ها پاسخی نمی‌دهد.

در این موقع برای رفع حالت فریز، باید یک ریست اساسی انجام دهید که اینکار به چرخه پاور نیز شهرت دارد. انجام این عمل باعث می‌گردد تا گوشی یا تبلت به طور کامل از منبع تغذیه بی‌بهره شده و اجبارا خاموش شود و سپس مجددا بوت گردد.

در یک تلفن‌هوشمند یا تبلت اندرویدی، که از باتری قابل تعویض بهره می‌برد، می‌توانید با خارج نمودن باتری و جا زدن آن پس از ۱۰ ثانیه، دستگاه را روشن کنید. آموزش تعمیرات تبلت

اما در اغلب تبلت‌ها یا گوشی‌های مدرن امروزی که امکان دسترسی به باتری در آن‌ها وجود ندارد، باید دکمه پاور را فشرده و برای مدتی نگه دارید تا عملیات خاموش شدن کامل و روشن شدن مجدد صورت پذیرد. البته لازم به ذکر است که در برخی دستگاه‌ها و یا برخی حالات خاص امکان دارد نیاز به نگه داشتن دکمه پاور برای مدت طولانی‌تری، مثلا ۲۰ یا ۳۰ یا حتی بیشتر باشد. اینکار سبب می‌شود تا انتقال نیرو از باتری به دستگاه کاملا قطع شده و سپس مجددا از ابتدا بوت شود. در چنین شرایطی مشکل فریز شدن به احتمال خیلی زیاد رفع خواهد شد.