حل مشکل روشن نشدن تبلت و گوشی اندروید

در بعضی از مواقع پیش میاد که دستگاه اندرویدی با مشکلاتی رو به رو می شود و به دلایلی روشن نمی شود در اینجا ما چندین روش را در پیش روی شما قرار می دهیم تا در زمانی که دستگاه شما روشن نمی شود از طریق این روش ها و ترفند ها تا حد امکان بتوانید دوباره گوشی یا تبلتتان را روشن کنید و از آن استفاده کنید . آموزش تعمیر تبلت

پس چنانچه شما نیز با این مشکلات روشن نشدن روبرو شده اید در این مقاله از سایت دبلیو موبایل مارو دنبال کنید تا نکات مهم را در اختیار شما قرار دهیم .
توجه : لطفا موارد گفته شده را با دقت تمام انجام دهید و در صورت برخورد با مشکل در قسمت نظرات مطرح نمایید در صورت توانایی به شما پاسخ خواهیم داد .

روش اول : نگه داشتن دکمه پاور گوشی (دکمه روشن و خاموش)

امکان این که وسایل الکترونیکی در حالت خاموش گیر کنند وجود دارد. این اتفاق ممکن است برای گوشی، تبلت، لپ تاپ و یا سایر دستگاه های الکترونیکی بیفتد. در این شرایط دکمه POWER دستگاه به هیچ وجه کار نخواهد کرد و دستگاه اصطلاحا قفل کرده است. در قدیم بهترین راه کار برای حل این مشکل خارج کردن باتری، صبر کردن چند ثانیه، قرار دادن دوباره باتری در دستگاه و زدن دکمه قدرت دستگاه بوده است. این کار تمام برق را از دستگاه خارج می کند و به آن اصطلاحا “سیکل قدرت” می گویند. اگر باتری دستگاه شما قابل جدا کردن است این روش را امتحان کنید – ممکن است که جواب بدهد.

خارج کردن باتری از گوشی و تبلت

معمولا باتری دستگاه های امروزی (مخصوصا تبلت ها) قابل جدا کردن نیست. خوشبختانه هنوز راهی برای انجام “سیکل قدرت” وجود دارد. فقط لازم است که دکمه قدرت دستگاه را به مدت چند ثانیه نگه دارید. معمولا ۱۰ ثانیه برای اکثر دستگاه ها کفایت می کند ولی برای برخی از وسایل لازم است که آن را به مدت بیشتری (حدود ۳۰ ثانیه) نگه دارید.

حال دستگاه اندرویدی شما باید روشن شده باشد. اگر هنوز روشن نشده به خواندن ادامه دهید .

روش دوم : شاید تبلت یا گوشی شما نیاز به شارژ دارد !

اگر دستگاه شما روشن نمی شود و نیز با نگه داشتن دکمه قدرت آن اتفاقی نمی افتد ممکن است که فقط شارژ نداشته باشد. دستگاه را به شارژر متصل کنید و مدتی بگذارید تا شارژ شود سپس سعی کنید که آن را روشن کنید.

اگر باتری دستگاه شما کاملا خالی شده باشد لازم است که ابتدا مدتی در شارژ بماند (حدودا ۱۰ دقیقه) تا بتواند روشن شود. اگر دستگاه با فشار دادن دکمه قدرت روشن نشد در حالیکه هنوز به شارژ است دکمه قدرت را به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید.

روش سوم : فکتوری ریست (برگشت به حالت کارخانه)

اگر دستگاه اندرویدی شما روشن می شود ولی در هنگام بالا آمدن دچار مشکل می شود (مانند قفل کردن، ارور دادن و یا بلافاصله خاموش شدن) احتمال آن وجود دارد که نرم افزار دستگاه شما دچار اخلال شده است.

راه مخفی ای برای بازگرداندن دستگاه به حالت اول و از بین بردن اخلال در اندروید وجود دارد. فقط دقت کنید که این راه تمام داده های دستگاه شما پاک می کند و آن را به حالت اولیه باز می گرداند. زمانی از این روش استفاده کنید که دستگاه شما به علت قفل کردن و ارور دادن مداوم قابل استفاده نیست زیرا داده هایی را که آنلاین سینک نکرده باشید همه از بین خواهند رفت.

ابتدا باید به حالت ریکاوری دستگاه وارد شویم. دستگاه را کاملا خاموش کنید، سپس با استفاده از یکی از ترکیب های زیر آن را مجددا روشن کنید. این ترکیب برای دستگاه های مختلف متفاوت است. اگر هیچ یک از گزینه های زیر برای دستگاه شما کار نمی کند با جستجوی نام دستگاه و عبارت recovery mode در گوگل ترکیب خاص دستگاه خودتان را پیدا کنید.

نگه داشتن همزمان: دکمه های افزایش صدا + کاهش صدا + قدرت
نگه داشتن همزمان: دکمه های افزایش صدا + خانه + قدرت
نگه داشتن همزمان: دکمه های خانه + قدرت
نگه داشتن همزمان: دکمه های افزایش صدا + دوربین
حال دستگاه شما بالا می آید و در صفحه آن آدمک اندروید با پنل باز را مشاهده می کنید. با استفاده از دکمه افزایش و کاهش صدا گزینه Recovery mode را انتخاب کنید. سپس دکمه قدرت را بزنید و دستگاه شما در حالت ریکاوری بالا خواهد آمد.

در حالیکه دکمه قدرت را نگه داشته اید، دکمه افزایش صدا را بزنید. سپس با استفاده از دکمه های افزایش و کاهش صدا کزینه ی Wipe data/factory reset را انتخاب کنید و با زدن دکمه قدرت تایید کنید. گزینه ی Yes را انتخاب کنید و دکمه قدرت را بزنید.