تکنولوژی HD-CVI، ویژگی ها ، تفاوت ها و مزایا

HD-CVI مخفف High Definition Composite Video Interface يا رابط کامپوزيت تصوير اچ دي ، تکنولوژي انتقال تصوير يا تصاوير HD از طريق کابل کواکسيال درفواصل طولاني است.
فناوري HD-CVI، سيگنال تصوير را تغيير داده و سپس با استفاده از QAM که تقسيم فاز و تقسيم نوسان را ترکيب مي کند، تصوير را انتقال مي دهد و يکي از دلايل نام گذاري آن نيز همين امر است. اين تکنولوژي از تداخل CVBS جلوگيري نموده و سيگنال واضح را از نامشخص جدا مي کند ، بنابراين کيفيت تصوير درآن افزايش مي يابد.
HD-CVI قادر به ارائه دو رزولوشن 1920H(1920*1080) و 1280H(1280*720) است که با استانداردهاي صنعتي 1080P و 720P سازگار هستند.علاوه بر اين ، قابليت ديگري به نام ASC(Auto Signal Cmpensation( يا تقويت اتوماتيک سيگنال ، باعث مي شود در انتقال با فواصل طولاني سيگنال کم تري آسيب ديده و از بين برود.
ساختار ويژه اين تکنولوژي آن را راه حلي براي ترکيب دي وي آرها و دوربين ها کرده است و در اين سيستم دي وي آر به عنوان نقطه اتصالي براي انتقال تصوير ازطريق کواکس P2P مورد استفاده قرار مي گيرد.
همچنين انتخاب کابل بستگي به فاصله انتقال دارد : کابل 75-3 و 75-5 براي انتقال تصوير تا 500 متر مورد استفاده قرار مي گيرد و کابل 75-5 و بالاتر براي فواصل بالاي 500 متر است .کانکتور يا کابل اتصال که در اين سيستم به کار مي رود مشابه دستگاه هاي آنالوگ معمولي است که نيازي به ملزومات خاصي در فضاهاي دروني يا بيرون ندارد.
در اين تکنولوژي براي افزايش کيفيت و انتقال چند سيگنال از طريق يک کابل ، هر دو سيگنال صدا و سيگنال داده در يک فضاي خالي قرار گرفته مي شوند و بدين طريق با سيگنال تصوير هم فاز شوند.
همچنين براي انتقال و برگرداندن کامپوزيت کانال ها در فضاي خالي فريم نيز از انتقال end-to-end دو طرفه استفاده مي شود تا دستوراتي مانند فوکاس دوربين ، کنترل دوربين هاي متحرکت ، هشدار زنده و غيره را پشتيباني نمايد.
با استفاده از ASC به کارگرفته در اين سيستم ،کانال مخالف ، سيگنال الکتريکي را در طول انتقال در فواصل طولاني بازيابي مي کند. اين مطلب نکاتي در مورد آموزش تعميرات دي وي آر ارائه مي‌دهد و مي‌تواند کمک به آموزش تعميرات آن بکند.