تفاوت نصب اصولی و غیر اصولی

تفاوت هاي نصب اصولي و استاندارد و نصب غير استاندارد آيفون تصويري :
در صورتي که سيستم آيفون تصويري به صورت استاندارد و اصولي بر پايه قواعد الکترونيکي انجام نشود مشکلات فراوني براي دستگاه هاي مربوطه پيش مي آيد که متاسفانه اکثرا ناديده گرفته مي شود و اين خود دليل اساسي خرابي هاي آيفون تصويري در مدت زمان کوتاه پس از نصب مي باشد که در ذيل به چندي از آن اشاره شده است :

تداخل زنگ :
در اين حالت امکان دارد با فشار دادن شاسي زنگ يکي از واحد ها دو يا چند واحد به صورت همزمان به صدا درآيد .
يکي از دلايل تداخل زنگ روشن بودن مانيتور آيفون تصويري مي باشد . مانيتور آيفون تصويري به دو صورت روشن مي شود اول با زدن شاسي زنگ بر روي پنل يا صفحه دوربين و دوم با زدن دکمه تصوير بر روي آيفون تصويري ، اگر در اين زمان شخصي مراجعه و زنگ يکي از واحد را بزند زنگ واحدي که مانيتورش روشن است هم به صورت همزمان به صدا در خواهد آمد . اين در صورتي است که کسي زنگ آن واحد را نزده و اين مشکل براي کليه واحد هايي که در آن زمان مانيتورشان روشن است اتفاق خواهد افتاد .
قطع نشدن تصوير به طوري که لامپ تصوير دائم روشن بماند :
در اين حالت تصوير مانيتور آيفون تصويري قطع نشده و با فشار دادن دکمه دربازکن بر روي آيفون تصويري و همچنين برداشتن و گذاشتن گوشي ، آيفون تصويري زنگ خواهد خورد که اين نقص باعث خرابي برد تصوير آيفون مي گردد .

ضعيف بودن صداي رفت و برگشت پنل تصويري و يا صفحه دوربين :

يکي ديگر از مشکلاتي که بر اثر نصب غير استاندارد و يا غير اصل بودن سيستم پيش مي آيد ضعيف بودن صداي رفت و برگشت پنل مي باشد به طوري که مراجعه کننده براي شنيدن صدا بايد به صفحه دوربين نزديک شود و کاربر نيز براي شنيدن صداي شخص مراجعه کننده دچار مشکل خواهد شد که با نصب سيستم تقويت صدا بر طرف مي شود .

عدم وضوح و کيفيت تصوير :

باز هم به علت عدم رعايت اصول الکترونيکي و غير اصل بودن دستگاه هاي نصب شده ، تصوير منتقل شده از پنل به آيفون داراي کيفيت نمي باشد و ديد در شب به طور کامل ندارد که اين مشکل هم با نصب سيستم تقويت کننده تصوير و اضافه کردن آمپلي فاير در صورت نياز برطرف مي شود .

قطع و وصل موقتي صداي رفت و برگشت :

گاهي اوقات صداي رفت به پنل و يا صداي برگشت از پنل و يا هر دو به طور لحظه اي قطع مي گردد .
از کار افتادن چشمي دوربين و يا برد صداي صفحه دوربين :
در صورتي که سيستم به صورت استاندارد و اصولي نصب نشده باشد يا اينکه سيم بندي ها دچار اتصالي باشد امکان دارد چشمي دوربين و يا برد صداي صفحه دوربين دچار ايراد يا بطور کلي از کار بيفتد .
درصورتي که نصب سيستم به صورت استاندارد توسط تکنسين هاي آموزش ديده گروه فني مهندسي مرکز مجاز کوماکس ايران بر اساس اصول و قواعد الکترونيکي صورت پذيرد نه تنها سيستم دچار مشکل نخواهد شد بلکه داراي محاسن زير نيز خواهد بود :
گارانتي نصب به مدت 2 سال
صداي رفت و برگشت مطلوب
کيفيت و وضوح تصوير بالا
مقاوم بودن سيستم در مقابل نوسانات کوتاه مدت شهري
عدم قطع و وصل موقتي زنگ ها ، دربازکن ، تصوير مانيتور و صداي رفت و برگشت
اين مطلب نکاتي را در مورد آموزش تعميرات آيفون تصويري ارائه مي دهد.