بررسی شارژ اولیه موبایل و اهمیت آن

آموزش تعميرات موبايل -بعد از برد اصلي گوشي که به مغز موبايل معروف است، باتري گوشي را ميتوان قلب آن ناميد. نگهداري از باتري تلفن همراه از مهمترين مسائل در تلفن همراه است که هر کاربري بايد آن را به خوبي بداند.
احتمالا شما هم چيزهاي زيادي در مورد شارژ اوليه موبايل شنيده ايد (مخصوصا در هنگام خريد يک موبايل جديد)
در اين مطلب به بررسي اهميت داشتن يا نداشتن شارژ اوليه گوشي هاي موبايل ميپردازيم.
گوشي هاي قديمي از باتري هاي نسل گذشته استفاده ميکردند که از نوع Ni-CD (نيکل - کادميوم) يا Ni-MH (نيکل - متال) بودند. اين باتري ها چون داراي حافظه بودند شارژ اوليه و نوع شارژ آنها بسيار اهميت داشت. بدين صورت که بعد از هر چند هفته بايد باتري را به صورت 100% تخيله ميکرديد.
با توليد باتري هاي نسل جديد که از نوع Li-Ion بودند بسياري از مشکلات باتري هاي قديمي مرتفع شد. باتري هاي نسل جديد ديگر از نوع حافظه دار نبودند. براي بيشتر کردن عمر باتري نيز هرچه فاصله شارژ باتري را نزديک تر کنيد نتيجه بهتري خواهيد گرفت. به عنوان مثال اگر درصد باتري 80% باشد و گوشي را شارژ کنيد نسبت به زماني که درصد باتري 50% باشد و باتري را به شارژ بزنيد طول عمر باتري بيشتر ميشود.

نسل بعدي باتري ها که باتري هاي دستگاه هاي امروزي را تشکيل ميدهند از نوع Li-Po (ليتيوم- پليمر) هستند. اين باتري هاي از همان نوع Li-Ion هستند با اين تفاوت که ديگر محدوديتي در شکل ندارند و ميتوان آن ها را به هر شکل و اندازه اي درآورد.

در گوشي هاي امروزي شارژ اوليه باتري ها در اصل ديگر معنايي پيدا نميکنند. در هنگام خريد گوشي و يا وسايل ديگر ميزان شارژ موجود در باتري فقط براي تست گوشي مصرف ميشود و اهميتي ندارد که حتما تا انتها مصرف شود و مانند باتري هاي قديم 8 ساعت به شارژ باقي بماند.

ميتوانيد به هر ميزان دلخواه آن را شارژ کرده و استفاده نماييد. شارژ کامل باتري گوشي هاي موبايل معمولا 2 ساعت بيشتر زمان نميگيرد.
منبع: سرزمين دانلود