آموزش انتقال اطلاعات از یک هارد دیسک به هارد دیسک دیگر

آموزش تعميرات هارد- يکي از کارهايي که موقع تعويض هارد يا مواقع ديگر زياد به آن نياز خواهيد داشت، انتقال فايل و برنامه ها از يک هارد به هارد ديسک ديگر است. البته اگر دوکامپيوتر در اختيار داشته باشيد به راحتي با اتصال شبکه يا از طريق کابل پورت موازي (و حتي سري) امکان اتصال دو کامپيوتر و مبادله ديتا بين آن دو وجود دارد. ولي اگر فقط يک کامپيوتر داشته باشيد و يا مايل باشيد که انتقال ديتا با سرعت بالا انجام گيرد بهترين کار اتصال هار ديسک ها به يک کامپيوتر و مبادله ديتا بين آنهاست.در اين مقاله در سايت سرزمين دانلود آموزش هارد به هارد کردن را خواهيد آموخت.

جهت اجراي اين کار بايد کمي حرفه اي باشيد و حواستان را جمع کنيد . رايانه ها معمولا داراي يک هارد ديسک هستند . در اولين قدم بهتر است که پارتيشن هاي هارد ديسک خودتان را نامگذاري کنيد . تا بعدا درايو هاي هارد ها را به راحتي از همديگر تشخيص دهيد. مثلا يکي را hard1 و ديگري را hard2 نام گذاري کنيد.

براي اين کار به My Computer رفته و روي يک پارتيشن کليک راست کنيد . گزينه Properties را انتخاب کنيد . در پنجره باز شده شما مي توانيد نام پارتيشن را تغيير دهيد . اين کار را براي همه پارتيشن ها تکرار کرده و نام آنها را به خاطر بسپاريد . حالا رايانه تان را خاموش کنيد .

شما هارد ديسکي که مي خواهيد اطلاعات را از آن کپي کنيد در اختيار داريد . همه هارد ديسکها به وسيله يک نوع کابل به مادربورد متصل مي شوند . در کنار اتصالات کابل نواري به هارد ديسک محل اتصال فيش برق يا همان POWER قرار دارد . اما مهمترين نکته که شما بايد به آن دقت کنيد جامپرها هستند . معمولا روي بدنه هارد ديسکها نحوه قرار گيري جامپرها توضيح داده شده است . جامپر يک قطعه ريز است که مي توان به وسيله آن تنظيمات يک قطعه سخت افزاري را به صورت فيزيکي تغيير داد . در جدول موجود روي بدنه هارد ديسک به دنبال وضعيت Slave بگرديد . شما بايد جامپر هارد ديسک دوم را با توجه به توضيحات اين جدول به حالت Slave تغيير بدهيد

حالا در کيس (رايانه خاموش) را باز کنيد . در کيس رايانه تان دنبال هارد خودتان بگرديد . مشاهده مي کنيد که کابلي آن را به مادربرد متصل کرده است . اين کابل از نوع نواري بوده معمولا داراي دو جاي اتصال مي باشد . ممکن است اين کابل هم به هارد ديسک شما و هم به سي دي رام متصل باشد . شما مي توانيد از طريق همين کابل هارد ديسک دوم را به مادربرد متصل کنيد . براي اين کار مي توانيد جاي اتصال دوم را از سي دي رام جدا کنيد . به جاي آن هارد ديسک را به اين قسمت متصل کنيد .

حالا شما 2 هارد ديسک را از طريق يک کابل به مادربرد رايانه تان متصل کرده ايد . هارد ديسک رايانه شما به عنوان ميزبان و هاردديسک دوم به عنوان مهمان به حساب مي آيد حالا بايد برق مورد نياز را براي هارد ديسک مهمان تامين کنيد . به نوع فيش POWER هارد ديسک دقت کنيد . يکي از اين نوع فيشها احتمالا در رايانه شما به صورت آزاد وجود دارد . اين کابل ها همگي به سيستم اصلي برق رايانه متصل هستند . يکي از اين فيشهاي آزاد را به هارد ديسک ميهمان وصل کنيد .

حالا بايد رايانه تان را روشن کنيد . به محض روشن شدن رايانه کليد Delete را فشار دهيد تا وارد تنظيمات مادربرد شويد . اين منو ممکن است با توجه به نوع مادربرد متفاوت باشد . اما معولا در اولين منو تنظيمات هارد ديسک تعيين مي شود

به منوي Standard Cmos Features برويد . معمولا به صورت پيش فرض مادربرد هاي جديد براي شناسايي هارد ديسکها در حالت اتوماتيک تنظيم شده اند . اگر اين گونه نيست شما تنظيم اين قسمت را به حالت Auto تغيير دهيد تا مادربرد به به صورت خودکار هاردديسک ها را شناسايي کند . بعد از انجام اين کار از اين منو بيرون آمده و گزينه Save and Exit را انتخاب کنيد .

در صورتي که تمام مراحل را درست انجام داده باشيد رايانه شما مثل سابق عمل مي کند . ويندوز شما بالا مي آيد . اما با رفتن به قسمت My Computer متوجه اضافه شدن پارتيشن هاي جديد مي شويد . پارتيشن هاي غريبه که نامشان براي شما آشنا نيست همان پارتيشن هاي هارد ديسک مهمان هستند . حالا اطلاعاتي را که لازم داريد بين دو هارد ديسک کپي کنيد .

دقيقا مانند زماني که روي هارد ديسک خودتان اطلاعات رااز يک پارتيشن به پارتيشن ديگري کپي مي کرديد . بعد از تمام شدن کارتان دوباره رايانه تان را خاموش کنيد . شما حالا بايد همه چيز را به حالت اول برگردانيد . هارد ديسک ميهمان را با جدا کردن کابل هاي مادر برد و برق جدا کنيد . وضعيت جامپر روي آن را دوباره به حالت اول برگردانيد . اين حالت روي بدنه هارد ديسک با عنوان Master مشخص شده است . اگر محل اتصال دوم روي کابل قبلا به سي دي رام متصل بود دوباره آن را به همان وضعيت برگردانيد . در کيس را هم کاملا ببنديد .خوب حالا شما با موفقيت توانستيد اطلاعات را بين دو هارد به اصطلاح هارد به هارد کنيد.
منبع: سرزمين دانلود