آشنایی با UIF

آموزش تعميرات موبايل - موبايل داراي يک برد اصلي مي باشد که از دو قسمت تشکيل شده است: يکي از آنها مادر برد، و ديگري UIF است.
بر روي UIF معمولا ميکروفون( کپسول دهني)، کي پد keypad (شماره گير)، بازر، LED (يا همان ديود نوراني)، خازن و ترانزيستورهاي مربوط به LED و قسمت صوتي، و همچنين کليد پاور (Power-switch) قرار گرفته است.

اصولا UIF به عنوان واسط بين برد اصلي و LCD کار مي کند و مي تواند به صورت يک طلق نازک با رابط کربني باشد. که از يک طرف به LCD وصل شده و از طرف ديگر به سوکتي که بر روي برد اصلي قرار دارد متصل شده و ارتباط را برقرار ميکند.
همچنين UIF مي تواند به صورت يک مدار چاپي دورو باشد که يک روي آن به LCD وصل شده و طرف ديگر آن روي کانکتور (پايه هاي ارتباط دهنده ) برد اصلي وصل مي شود. معمولا در گوشي هاي نوکيا، مثلا 5110 از اين نوع UIF استفاده ميشود. در صورتيکه قطعه اي از UIF خراب شده باشد، ميتوانيم آن قطعه را تعويض نماييم.

مثلا کپسول گوشي که رويUIF لحيم شده، به وسيله هويه نوک تيز و سيم قلع کش با قطر 1mm قابل تعويض است.ولي اگر به صورت طلقي باشد، لايه کربني آن قطع مي شود. بنابراين بهتر است تعويض گردد.
همچنين در صورتيکه LCD به صورت چسبي به UIF متصل شده باشد، اگر اتصال آن خوب برقرار نشود بايد آن را اتو بزنيم. ودر صورت درست نشدن بايد آن را که همراه LCD است تعويض نماييم.
منبع: سرزمين دانلود