مدیاتک تراشه های سری MT2523 را با تمرکز روی ساعت های هوشمند معرفی می کند

کمپانی های کوچک و بزرگ یک بار دیگر در CES 2016 لاس وگاس گرد آمده اند تا آخرین تکنولوژی های خود را معرفی کنند. بازار ساعت های هوشمند و ابزارهای پوشیدنی چند وقتی است داغ شده و مدیاتک با اشراف نسبت به این موضوع قصد دارد در جریان CES 2016 از تراشه های MT2523 با محوریت ساعت های هوشمند رونمایی کند. همراه زومیت باشید. آموزش تعمیرات لپ تاپ
بنا به گزارش آکاایران : مدیاتک از جمله کمپانی های فعال در زمینه ی تولید تراشه های موبایل است و تلاش کرده با ارائه ی پردازنده های جذاب و خوش قیمت در مقابل رقبای سرسختی چون کوالکام ایستادگی کند. تعداد محصولاتی که از تراشه های تولید شده توسط مدیاتک بهره می برند روز به روز در حال افزایش است. اما این بار مدیاتک بازار ابزارهای پوشیدنی به ویژه ساعت های هوشمند را هدف قرار داده است.
تراشه ی سری MT2523 به پردازنده ی Cortex M4 آرم مجهز شده و از بلوتوث دو بانده، GPS و نمایشگرهای با رزولوشن بالا پشتیبانی می کند و به گفته ی مدیاتک نسبت به تمامی رقبا تا ۴۱ درصد کوچکتر است. تراشه ی MT2523 به صورت (SiP (System in Package یا سیستم در یک پکیج عرضه می شود و کمک می کند دستگاه های موجود در بازار با یک بار شارژ، یک هفته به طور مداوم کار کنند.
مدیاتک نسبت به پشتیبانی از نمایشگرها حساسیت داشته و تراشه ی جدید این کمپانی از هر دو رابط سریال و MIPI-DSI در کنار سیستم true color برای نمایش دو بعدی و تک بیتی رنگ ها پشتیبانی می کند تا فضای کمتری از حافظه ی رم اشغال شده و میزان مصرف انرژی کاهش یابد. با توجه به کوچکتر بودن تراشه ی MT2523 مدیاتک نسبت به رقبا، دستگاه هایی که به این پردازنده مجهز می شوند در مقابل مدل های فعلی کوچکتر و باریک تر خواهند بود.
به نظر می رسد مدیاتک در مسیر درستی گام بر می دارد؛ ولی در تراشه ی MT2523، هدف سازنده برقراری تعادل میان خوانایی و مصرف انرژی بوده است. اما پردازنده ی Cortex M4 آرم محدودیت هایی را برای تراشه ی MT2523 به وجود می آورد. از طرف دیگر محصولاتی چون ساعت هوشمند هواوی واچ یا واچ اِربِین ال جی که از پردازنده ی اسنپدراگون ۴۰۰ با هسته ی پردازشی قوی تر Cortex A7 بهره می برند، به مراتب عملکرد بهتری خواهند داشت.
به هر حال تراشه ی MT2523 با تمرکز روی ابزارهای پوشیدنی به ویژه ساعت های هوشمند و گجت های سلامتی مجهز به نمایشگر معرفی خواهد شد و نیمه ی دوم سال جاری میلادی می توانیم شاهد عملکرد این پردازنده روی دستگاه های جدید باشیم.