برنامه‌های عیب‌یابی کامپیوتر

آموزش تعمیر کامپیوتر -در صورتی كه گزارش یكپارچه‌سازی شما فایل‌هایی را نشان دهد كه نمی‌توان آنها را یكپارچه‌سازی كرد، این بدان مفهوم است كه هارددرایو شما دارای سكتورهای معیوب است (همچنین ممكن است بدین مفهوم باشد كه فایل‌ها در زمان یكپارچه‌سازی در حال اجرا بوده‌اند. بنابراین دقت داشته باشید كه تمام برنامه‌های خود را به هنگام اجرای Disk Defragmenter ببندید. در واقع برخی از كاربـرها وارد حالت Safe Mode می‌شوند و سپس برنامه‌های یكپارچه‌ساز را فعال می‌كنند.) برای درك بهتر آنچه كه در هارددرایو شما رخ می‌دهد، برخی از نرم‌افزارهای عیب‌یابی را دریافت كنید.
این برنامه‌ها معمولاً در بخش پشتیبانی وب‌سایت سازنده هارددرایو موجود هستند. فـرضاً برای دریافت برنامه عـیـب‌یابی مـخصوص هـارددرایو Maxtor ۶Y۰۸۰M۰ بـه وب‌سـایت شـركت Maxtor رجـوع كرده و سـپـس در بـخش Hard ۶Y۰۸۰M۰،Drive Models را پـیدا كنید. با انـجام این كار به صفـحه وب مربوطه هدایت می‌شـوید.
از آنجا به منوی كـشـویی Diagnostic وارد شـویـد و بـرنـامه PowerMax را انتخاب كرده و سپس آن را دریافت كنید.
هارددرایـوها قـطـعات حساسی هـستند اما اگـر از آنـها به دقت مـراقبت كـنید، عمـر درازی خـواهند داشـت. گام‌های سـاده مثل مواردی كه ما در این مقاله به آنها اشاره كردیم، می‌توانند سبب آسایش شما شوند و دیگر لازم نیست نگران سوختن هارددرایو خود باشید.
منبع: میکرو رایانه