انواع محافظ‌های صفحه نمایش موبایل و تبلت

محافظ‌هاي معمولي: اين محافظ‌ها که معمولا از نوع براق يا مات هستند، در ضخامت‌هاي مختلفي به بازار عرضه شده‌اند و معمولا تنها در مقابل خش از گوشي محافظت مي‌کنند، اما اکثر برچسب‌هاي ارزان‌قيمت به دليل ضخامتي که دارند و همچنين جنس سيليکون ساخته شده از آنها روي حالت لمسي صفحه نمايش تاثير مي‌گذارند و در آن اختلال ايجاد مي‌کنند. آموزش تعمير موبايل

پس هنگام خريد توجه داشته باشيد که حتي‌الامکان از برچسب‌هاي اينچنيني و همچنين برچسب‌هاي براق که به شدت اثر انگشت را جذب مي‌کنند خودداري کنيد.

محافظ‌هاي ضد تشعشع و بازتاب نور: محافظ‌هاي ضد تششع و بازتاب نور که ظاهري مات به گوشي مي‌دهند، جلوي درخشش آن را در نور آفتاب مي‌گيرند و کاربري راحت‌تري را براي کاربر ايجاد مي‌کنند. اين محافظ‌ها در برندهاي گوناگوني چون ريمکس، بوف، هوکو موشي و... و با قيمت‌هاي گوناگوني از ده تا 50 هزار تومان بسته به برند و نوع گوشي در بازار موجودند.

محافظ‌هاي ضداثر انگشت: اگر مي‌خواهيد دائما پارچه‌اي در جيبتان نباشد که مشغول تميز کردن صفحه موبايل شويد، بهتر است سراغ يک برچسب صفحه نمايش برويد که در برابر اثر انگشت مقاوم است. براي اين منظور استفاده از برچسب‌هاي ضدخش مات بسيار مناسب است، زيرا علاوه بر اينکه در مقابل تشعشع نور مانع ايجاد مي‌کنند و ظاهر زيبايي به گوشي مي‌دهند، اثر انگشت را بسيار کمتر از برچسب‌هاي براق جذب مي‌کنند و از جذابيت گوشي نمي‌کاهند.

محافظ‌هاي ضد آب: اگرچه در بازار محافظ‌هاي صفحه نمايشي با خاصيت ضد آب موجودند، اما به واقع اين محافظ‌ها خاصيتي ضد آب ندارند و تنها موجب دردسر کاربراني مي‌شوند که از اين محافظ‌ها استفاده مي‌کنند، زيرا با تصور ضد آب بودن اين برچسب‌ها دقت چنداني در خصوص ريختن آب روي صفحه نمايش و... نمي‌کنند. پس به خاطر داشته باشيد که هيچ برچسب ضد خشي به واقع ضد خش نيست!

برچسب‌هاي محافظ جديد با خاصيت ضد ضربه: برچسب‌هاي ضد ضربه نيز که بنا بر ادعاي گروهي از عرضه‌کنندگان، کاملا مقابل شکستگي صفحه نمايش مانع ايجاد مي‌کنند نيز به تازگي با قيمتي حدود 100 هزار تومان وارد بازار شده‌اند، اما به احتمال زياد اين برچسب‌ها نمي‌توانند به طور صد در صد مقابل ضربات و شکستگي‌ها مانع ايجاد كنند.

اين برچسب که يک نمونه چهار لايه از برچسب‌هاي محافظ است ضخامت کمي دارد که پس از نصب، هيچ‌گونه تغييري در ظاهر lcd و فرم اصلي تلفن همراه ايجاد نمي‌کند. اين برچسب که با برند buff در بازار عرضه شده، براي انواع برندهاي گوشي در بازار عرضه شده است.

محافظ سطوح صيقلي براي تبلت‌هاي براق و زيبا: اگرچه براي تبلت‌ها محافظ يا قاب‌هايي به منظور جلوگيري از خش افتادن بخش‌هاي فلزي در بازار موجود است، اما برخي به استفاده از اين محافظ‌ها علاقه‌اي ندارند. براي اين افراد محافظ صفحه‌هايي مانند ZAGG InvisibleShield که به طور کامل پشت و روي دستگاه را مي‌پوشانند توصيه مي‌شود. /دنياي اقتصاد