آموزش نصب زبان فارسی در ویندوز ۷

آموزش تعميرات کامپيوتر -يکي از الزامي ترين موارد در کامپيوتر قابليت تايپ به زبان فارسي است، به طوري که از تايپ کردن مقالات و نامه هاي اداري در برنامه Word گرفته تا جستجوي هاي ساده در محيط اينترنت تايپ به زبان فارسي کاملا ضروري به نظر ميرسد. براي افزودن زبان فارسي به ويندوزهاي XP بايد اين کار در زمان نصب ويندوز و با نصب زبان هاي راست به چپ انجام ميشد اما از ويندوز ويستا به بعد ديگر براي افزودن زبان نيازي به سي دي ويندوز نداريد و از طريق تنظيماتي که به صورت پيش فرض در ويندوز seven قرار داده شده است ميتوانيد اقدام به افزودن زبان هاي مختلف از جمله زبان فارسي به کيبورد کنيد.
در اين پست از آموزش کامپيوتر و بنا به سوال هاي مکرر کاربران عزيز آموزش نصب زبان فارسي در ويندوز ? را آماده کرده ايم که اميدواريم مورد توجه و پسند کاربرانمان قرار گيرد. آموزش به صورت تصويري و کاملا ساده آماده شده است ولي در صورتي که نياز به توضيحات بيشتري داريد کافيست در بخش نظرات همين پست مطرح نماييد، سعي ميکنيم در حد توان پاسخگوي شما باشيم.
به مانند اکثر تنظيمات و عمليات ويندوز ابتدا وارد کنترل پنل شويد ( آموزش ورود به کنترل پنل ) و سپس روي Clock,Language, and Region کليک نماييد.

در صفحه بعدي مجددا روي Region and Language کليک نماييد تا پنجره تنظيمات کيبورد برايتان باز شود، در اين پنجره روي زبانه Keyboard and Languages کليک کنيد و سپس روي Change Keyboards کليک کنيد تا پنجره بعدي نمايان گردد.
در پنجره باز شده همانطور که در شکل بعدي ميبينيد ليست زبان هاي موجود روي سيستم مشاهده ميشود که احتمالا تنها زبان EN را در آن خواهيد ديد، براي اضافه کردن زبان ديگر روي دکمه Add کليک کنيد، با اسکرول پنجره باز شده به پايين زبان Persian را در بين زبان هاي موجود ببينيد، روي منوي باز شونده کنار آن کليک نماييد و تيک مربوط به آن را بگذاريد، حالا با کليک کردن روي OK ، زبان پارسي به ليست موجود در سمت چپ افزوده مي شود، کار تمام است با کليک روي OK و بستن پنجره هاي موجود کار را تمام کنيد.

مطابق شکل زير گزينه زبان هاي موجود روي سيستم به نوار وضعيت ويندوز اضافه شده است، با کليک کردن روي آن و انتخاب زبان پارسي ميتوانيد با اين زبان شيرين تايپ نماييد. البته براي تغيير زبان در ويندوز ميتوانيد از فشردن همزمان کليد هايShift + Alt استفاده نماييد.

منبع: اموزش کامپيوتر