کلید run در ویندوز

آموزش تعميرات کامپيوتر- کليد run خيلي وقتها در ويندوز نقش شاه کليد را بازي ميکند و دسترسي به قسمت هاي مختلف رجيستري و يا دسترسي به پنجره Command Prompt بدون آن امکان پذير نيست، از همين رو در اين پست قصد داريم روش دستيابي به run را در نسخه هاي مختلف ويندوز بررسي کنيم.

ويندوز xp :
ويندوز xp دسترسي را خيلي ساده در اختيار گذاشته به اين صورت که شما در ويندوز xp با کليک کردن روي استارت به سادگي ميتوانيد روي run کليک کرده و به کادر آن براي تايپ دستورات مختلف دسترسي پيدا کنيد …

ويندوز vista و ويندوز ? :
خوشبختانه در ويندوز ويستا و بعد از آن ويندوز سون هم کار زياد سخت نشد و شايد ساده تر هم شد، در منوي استارت ويندوز ويستا و ويندوز ? قسمتي براي search کردن در نظر گرفته شده که از همان کادر براي تايپ دستورات مورد نظر هم ميتوانيد استفاده کنيد. مثلا اگر ميخواهيد به Command Prompt دسترسي پيدا کنيد کافيست در کادر جستجو عبارت cmd را تايپ کنيد. ( آن چه را بايد در run تايپ کنيد در همين کادر تايپ کنيد )

ويندوز ? :
ويندوز جديد شرکت مايکروسافت با تمام بهينه سازي هايي که داشته تو خيلي از موارد کار رو سخت کرده، پيدا کردن run و دستيابي به قسمت هاي مختلفي ويندوز هم از اين قاعده مستثنا نيسنتد. اما ميخواهيم روشي رو معرفي کنيم که ميتونيد به وسيله اون پنجره run رو به راحتي پيدا کنيد.
براي اين کار کافيست روي کيبورد کليد win را فشار دهيد و در حالي که آن را نگه داشته ايد حرف R را روي صفحه کليد فشار دهيد، مشاهده ميکنيد که پنجره Run روي صفحه ظاهر خواهد شد.
حالا کافيست دستور مورد نظرتان را در کادر مشخص شده تايپ کنيد و روي ok کليک کنيد و يا اين که کليد اينتر روي صفحه کليد را فشار دهيد.
منبع: اموزش کامپيوتر