نکته ای که پیش از خرید موبایل یا تبلت باید بدانید

بسياري از ما قصد خريد يک موبايل يا تبلت را در چند ماه آينده داريم. خريد اين گونه گجت‌ها هميشه همراه با ترديد، دو راهي و اطلاعات نادرست از سوي توليدکنندگان است. اگر مي‌خواهيد خريد موبايل و تبلت بعدي شما هوشمندانه‌تر باشد، ادامه مطلب را از دست ندهيد.

پيش از اين در راهنماي خريد موبايل و تبلت به نکاتي چون بودجه، اينکه چه کاري از موبايل و تبلت انتظار داريد، برند يا سيستم عامل و موارد ديگر پرداخته‌ايم، اما در اين مقاله به نکات ريزتري خواهيم پرداخت که در ادامه مشاهده مي‌کنيد.
?- مگاپيکسل بيشتر يعني دوربين بهتر؟
جواب نه بله است نه خير. دوربين بهتر به عوامل متفاوتي بستگي دارد و گاهي يک دوربين مي‌تواند براي افراد متفاوت بسته به خواسته‌هاي آنها خوب يا بد باشد. به طور کل به موارد زير براي انتخاب دوربين توجه کنيد:
– اندازه بزرگترپيکسل = بهبود کيفيت عکس در نور کم، گستره ديناميکي بهتر رنگ و سايه در نور زياد و کم، رنگ‌هاي زنده تر
به‌تازگي به دليل آشکار شدن اهميت اين موضوع، توليدکنندگان اندازه پيکسل را در مشخصات دوربين ارائه مي‌دهند، مثلا اپل در آيفون ? عدد ??? ميکرون را اشاره مي‌کند. در برخي موارد نيز با اينکه سنسور بزرگ است اما رزولوشن به حدي زياد است که اين اندازه کاهش مي‌يابد. به طور مثال دوربين اکسپريا Z3 که بسيار بزرگتر از سنسور آيفون است به دليل دارا بودن ???? مگاپيکسل از پيکسل‌هاي کوچک ???? ميکرون برخوردار است.
– مگاپيکسل بيشتر با اندازه سنسور يکسان = جزئيات بيشتر در نور زياد و نويز بيشتر در نور کم
در صورتي که در نور اتاق يا نور کم عکس نمي‌گيريد و هميشه در بيابان آفتابي و منظره‌هاي پرنور عکس مي‌گيريد بين يک سنسور ? بر ? اينچي ? مگاپيکسلي و يک سنسور هم‌اندازه ?? مگاپيکسلي بهتر است گزينه با مگاپيکسل بالاتر را انتخاب کنيد. به طور مثال سنسور آيفون ? و سنسور ال جي جي ? يک اندازه دارند اما مگاپيکسل ال جي بيشتر است.
هرچه پيکسل بزرگتر، کيفيت عکس در شرايط مختلف بالاتر، هرچه تعداد پيکسل بيشتر، جزئيات در نور مناسب بيشتر
براي آشنايي بيشتر در مورد آموزش تعميرات تبلت مي‌توانيد به اين لينک مراجعه نماييد.