نکات اولیه در آموزش تعمیرات تبلت

برای آموزش تعمیرات تبلت باید ابتدا به صورت مختصر با تبلت ها، انواع تبلت، ویژگی های آنها و ... آشنا شوید.
تبلت چیست؟
تبلت ها در واقع، وسایل الکترونیکی به صورت یک صفحه تخت می باشند که تقریباً به عنوان یک کامپیوتر کوچک (حتی با ابعادی مشابه موبایل های امروزی) و قابل حمل برای انجام بسیاری از فعالیت های روزانه از جمله سرچ و وبگردی، چک کردن ایمیل و صفحات اجتماعی، بازی، مطالعه و ... مورد استفاده قرار می گیرند.
همان گونه که مستحضرید امکانات و قابلیت های موبایل های امروزی (اسمارت فون ها) روز به روز در حال پیشرفت است و اسمارت فون ها را به اندازه یک کامپیوتر کارآمد و قدرتمند تعالی داده است و با اقبال بسیاری از سوی مشتریان مواجه گردیده است، به همین دلیل سازندگان تصمیم گرفتند از این استقبال مردم به صورت دیگری استفاده نمایند. بدین ترتیب تبلت ها مثل موبایل های هوشمند به بازار عرضه گردید، با این هدف که بیشتر به کامپیوتر شبیه باشد. تبلت ها خیلی سریع مورد توجه کاربران قرار گرفتند و بدین ترتیب امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. از طرفی به تدریج بازار تعمیر تبلت ها هم رونق گرفت و امروزه آموزش تعمیر تبلت هم از جمله نیازهای جامعه است و طرفداران خود را در جامعه دارد.
نکات اولیه در آموزش تعمیرات تبلت

تبلت ها در مدل های متنوعی در بازار ارائه گردیدند. از اصلی ترین تفاوت های تبلت ها، سایز صفحه نمایش تبلت ها می باشد. از نظر اندازه صفجه نمایش، تبلت ها به 3 دسته تقسیم می شوند.
آموزش تعمیر تبلت : آشنایی با تبلت های 7 تا 8 اینچ
تبلت های 7 الی 8 اینچ، تبلت های سایز کوچک هستند. این تبلت ها، معمولاً کیفیت و قدرت پایین تری نسبت به تبلت های بزرگ دارند. اما این موضوع یک قاعده کلی نیست و این روزها تبلت هایی موجود است که از تبلت های بزرگ هم کیفیت و قدرت بالاتری دارند.
از جمله خصوصیات این تبلت ها می توان قابل حمل تر بودن این تبلت ها، سبک بودن و بنابراین راحت تر بودن دست ها و خستگی کمتر آنها را بیان نمود. البته تبلت هایی با اندازه صفحه نمایش کمتر از 7 اینچ هم در بازار موجود هستند.
آموزش تعمیر تبلت: آشنایی با تبلت های 8 تا 10 اینچ
تبلت هایی با این اندازه در دسته تبلت های متوسط و نیمه بزرگ قرار داده می شوند. در این تبلت ها، صفحه نمایش از کیفیت و وضوح بالاتری برخوردار است. به خاطر سایز بزرگتر، در این تبلت ها سخت افزار تقریباً قوی تری به کار برده شده تا همزمان قدرت و کیفیت بیشتری ایجاد گردد.
آموزش تعمیر تبلت: آشنایی با تبلت های 10 اینچ و بزرگتر

این تبلت ها، بزرگترین سری از تبلت های دنیا هستند. به دلیل ویژه بودن سایز و کیفیت، طرفداران خاص خودشان را دارند. مهمترین مشکل این سری از تبلت ها، سایز و وزن زیاد آنها می باشد.
همان گونه که بیان گردید قاعده اینگونه است که تبلت هایی با اندازه کوچک تر، سخت افزار ضعیف تری دارند. در این روزها با پیشرفت علم و تکنولوژی، روش های ساخت قطعات، حتی تبلت های کوچک تری ساخته شده که به مراتب قوی تر و باکیفیت تر از تبلت های بزرگ هستند. بنابراین پیشنهاد می گردد به هنگام خرید تبلت، مشخصات فنی تبلت را با دقت بررسی نمایید.
به همین علت در ادامه این متن با هدف آشنایی با نکات اولیه آموزش تعمیرات تبلت شما را با چند موضوع پراهمیت که لازم است در زمان خرید به آنها توجه کنید را بیان می کنیم.
آموزش تعمیرات تبلت : آشنایی با پردازنده
اساسی ترین چیزی که در هنگام خرید تبلت و یا تعمیر تبلت باید به آن توجه نمایید، پردازنده تبلت می باشد. این قطعه در واقع نقش اصلی پردازش اطلاعات و آماده سازی اطلاعات تبلت را به عهده دارد. بنابراین نیاز است در صورتی که اطلاعات کافی در مورد پردازنده ها ندارید، این مطلب را مطالعه فرمایید تا در هنگام خرید و یا در هنگام آموزش تعمیرات تبلت بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.
اما اگرچه پردازنده، قلب تپنده تبلت است، اما همه چیز هم پردازنده نمی باشد. گاهی پرداخت هزینه زیاد برای یک تبلت با پردازنده قوی، هزینه زیادی به بار می آورد که شاید در تبلت مورد نظر آنها این چنین پردازنده ای مورد نیاز نبوده است. بنابراین نیاز است پیش از خرید یا آموزش تعمیرات تبلت حتما در مورد پردازنده تبلت اطلاعات کافی بدست آورید.
آموزش تعمیرات تبلت : آشنایی با رم
همان گونه که بیان گردید پردازنده، مهم ترین بخش تبلت است اما همه چیز هم نیست. خصوصیت دیگری که باید در هنگام خرید و آموزش تعمیرات تبلت به آن توجه نمود، رم تبلت می باشد. هر قدر رم تبلت بالاتر باشد، سرعت کار و پردازش و پاسخگویی تبلت بیشتر می شود و راحت تر می توان با تبلت کار کرد.
آموزش تعمیرات تبلت : آشنایی با صفحه نمایش
موضوع دیگر در آموزش تعمیر تبلت صفحه نمایش است. کاربران تبلت ها، فقط با صفحه نمایش آن کار دارند. بنابراین صفحه نمایش تبلت ها اصولاً باید دارای وضوح تصویر و کیفیت خیلی خوبی باشند. از مهمترین ویژگی ها و پارامترهای صفحه نمایش تبلت ها، می توان به نوع صفحه نمایش تبلت، نوع صفحه لمسی تبلت، وضوح تصویر و ابعاد آن اشاره نمود. از دیگر پارامترهای تبلت ها موتور پردازشگر تصویر است. همچنین انواع حسگر تبلت ها، تاچ چند لمسی قابل ذکر است.
منبع: پیشتاز الکترونیک