ردگیری و پیداکردن لپ‌تاپ به سرقت رفته به کمک دراپ‌باکس

دراپ‌باکس، يک سرويس ذخيره‌سازي مبتني بر وب (ابري) است که به کمک آن مي‌توانيد اطلاعات و فايل‌هاي خود بين رايانه، تبلت و تلفن‌همراه خود همگام‌سازي (Sync) کنيد. به کمک دراپ‌باکس مي‌توانيد، اطلاعات خود را بين دستگاه‌هاي مختلف خود به اشتراک بگذاريد، حتي اگر در يک شبکه نباشيد. در ادامه با نحوه ردگيري لپ‌تاپ به سرقت رفته به کمک دراپ‌باکس آشنا خواهيم شد.

 

گام نخست:
به وب‌سايت دراپ‌باکس رفته و با عضويت در آن، حساب‌کاربري خود را ايجاد کنيد. حالا با دانلود نسخه مناسب، آن را بر روي لپ‌تاپ خود نصب کنيد. پس از نصب، آيکون اپليکيشن، در منوبار يا دسکتاپ نمايش داده خواهد شد.
گام دوم:
حالا بايد لپ‌تاپ شما دزديده شود!! کافي است آن را در يک جاي شلوغ جا بگذاريد يا براي مدتي با يک رفيق ناباب نشست و برخواست کنيد!
گام سوم:
بخش پليسي کار از اينجا شروع مي‌شود. وارد حساب‌کاربري خود در دراپ‌باکس شده و با کليک بر روي منوي نام کاربري خود، در سمت راست و بالاي صفحه، وارد بخش تنظيمات (Settings) بشويد. در صفحه بازشده بر روي تب Security کليک کنيد تا ليست دستگاه‌هاي متصل به حساب‌کاربري خود را مشاهده کنيد. حالا دستگاه به سرقت رفته را شناسايي کرده و بر روي آيکون آبي‌رنگ Info (آيکوني دايره با يک علامت !) کليک کنيد. با اين کار پنجره پا‌پ‌آپي باز مي‌شود که IP آدرس دستگاه را نمايش مي‌دهد. دراپ‌باکس لپ‌تاپ، به صورت خودکار با سرور Sync مي‌شود. در نتيجه به محض اتصال جناب دزد به اينترنت اطلاعات وي به سرور ارسال مي‌شود. با داشتن IP، شناسايي موقعيت سارق راحت خواهد بود.
اگر خوش‌شناس باشيد، مي‌توانيد به اطلاعاتي که توسط سارق پرشده نيز دسترسي داشته باشيد.
در بالا راهنمايي در باره چگونکي آموزش تعميرات لپ تاپ ارائه مي دهد.