راه های افزایش طول عمر لپ تاپ

اگر از لپ تاپ خود به خوبي مراقبت كنيد بدون شك عمر مفيد آن بيشتر خواهد شد و كمتر لنگ تعمير آن خواهيد شد. بنابراين اين نکات ميتواند کمک به آموزش تعميرات لپ تاپ شود. كل كار هايي را كه بايد انجام دهيد را در 5 روش ساده و كاربردي براي خوانندگان خلاصه كرده ايم تا مورد استفاده دوستان عزيز قرار گيرد.

لپ تاپ را تميز نگه داريد ! :
چون لپ تاپ ها بيش تر با محيط و خصوصا دست ها در تماس هستندبايد توجه داشته باشيد که لپ تاپ ها خيلي زود کثيف ميشوند و اين عمر باعث کاهش طل عمر لپ تاپ ميشود . براي همين هميشه سعي کنيد لپ تاپ خود را تميز نگه داريد چرا که علاوه بر اينکه باعث افزايش طول عمر لپ تاپ ميشود بلکه زيباي لپ تاپ را هم تشديد ميکند.
همواره ميتوانيد براي تميز کردن لپ تاپ از پارچه نخي مرطوب نم نماک استفاده کنيد و يا اينکه از محلول هاي تميز کننده موجود در بازار که مخصوص همين کار هستند استفاده کنيد ، اين محصول نسبت به کاربردش قيمت ارزاني دارد .
توصيه ميکنيم که حتما براي تميز کردن صفحه مانيتور (نمايش) لپ تاپ از پارچه نخي مرطوب استفاده شود .

زياد روي تاچ پد فشار نياوريد :
يکي از عوامل مهم در طول عمر لپ تاپ و به خصوص همان تاچ پد اين است که نبايد زياد روي آن فشار آورد زيرا همان طور که مشخص است تاچ پد يکي از نياز هاي مهم هر لپ تاپ است خصوصا هنگامي که ماوس همراه نداشته باشيد .
لذا از فشاور اوردن روي صفحه تاچ پد خود داري کنيد و سعي کنيد اگر از دکمه هاي آن استفاده مي کنيد آن ها را به آرامي فشار دهيد .

لپ تاپ را مستقيم به برق وصل نکنيد ! :
يکي از دلايل خرابي سريع لپ تاپ ها اتصال مستقيم لپ تاپ به برق است ، اگر دقت کرده باشيد هنگامي که لپ تاپ را به برق وصل ميکنيد گاهي اوقات جرقه هاي کوچکي در اطراف پيريز به راحتي قابل مشاهده اند ، همين جرقه ها يا به قولي نوسانات برق باعث ميشود که به لپ تاپ آسيب جدي وارد شود.
استفاده از پيريز ها يا سه راهي ها يا محافظ ها جريان برق ميتواند اين مشکل را تا حد زيادي بر طرف کند .
توصيه مي شود لپ تاپ را مستقيم به برق وصل نکنيد .

باتري را دربياوريد :
اگر از آن دسته کاربراني هستيد که مثل من مدت زيادي را پشت لپ تاپ سپري ميکنيد و به طور کل لپ تاپتان مدت زياد روشن است ، بايد باتري لپ تاپ خود را در آورديد در غير اين صورت به صورت جدي به باتري لپ تاپ شما آسيب وارد ميشود.
اما اين خارج کردن باتري از لپ تاپ و گذاشتن ان در جايي ديگر بايد هر چند وقت يک بار از باتري لپ تاپ دوباره استفاده شود ، در غير اين صورت امکان خراب شدن باتري افزايش ميابد .

کول پد ( ميز لپ تاپ ) :
اگر با لپ تاپتان زياد کار ميکنيد و مدام روي آن فشار مي آوريد بايد از وسيله يي به نام کول پد (ميز لپ تاپ) استفاده کنيد .
اين وسيله داراي پايه هايي بالاتر از سطح زمين هستند و چندين خنک کننده ( فن ) همراه خود دارند که باعث خنک شدن و بهبود کار آيي لپ تاپ شما ميشود اين دستگاه ها عمدتا از برق يو اس بي (Usb ) استفاده ميکنند و به شدت کم مصرفند و خيلي کم از باتري استفاده مي کنند .

درايو لپ تاپ شما :
سعي کنيد کمتر از رايتر لپ تاپ استفاده کنيد يا اگر استفاده ميکنيد از سي دي ها و دي وي دي هاي خش دار استفاده نکنيد چرا که باعث خرابي و اسيب رساندن به لنز درايو ميشود.
موقعي که از دي وي دي يا سي دي رايتر استفاده مي کنيد حتما نوت بوک را به برق متصل کنيد. چون رايترها جريان بسيار بالايي را از منبع تغذيه کشيده و اگر صرفا از باتري استفاده شود به آن آسيب مي رساند چون در اين حالت باتري با سرعت زيادي دشارژ مي شود. حتي در حالتي که باتري کاملا شارژ نباشد ممکن است نوت بوک خاموش شده و ديسک نوري شما بسوزد. به همين خاطر در لپ تاپ هاي مدرن امروزي اگر شارژ باتري کم باشد، لپ تاپ به طور خودکار درايو نوري را خاموش مي کند.