دو ترفند داغ در ویندوز 7

در حاليکه تنها چند روز از پيش نمايش نسخه آزمايشي ويندوز جديد مايکروسافت با نام "ويندوز 7" ميگذرد نسخه آزمايشي اين ويندوز در اينترنت به طور غيرقانوني در دسترس همگان قرار گرفته است. به طوري که شما نيز هم‌اکنون مي‌توانيد نسخه آزمايشي ويندوز 7 را از طريق لينک‌هاي پخش شده در اينترنت دانلود و نصب کنيد. Windows 7 نسل جديدي از خانواده ويندوزهاي مايکروسافت بوده که طبق اعلام مايکروسافت در ماه ژوئن 2009 ميلادي به طور رسمي به بازار عرضه مي‌شود. اين ويندوز هفتمين ويندوز شرکت مايکروسافت بوده و به همين دليل نيز «ويندوز 7» نام‌گذاري شده است و آن به مانند ويندوز ويستا در دو نگارش متفاوت 32 بيتي و 64 بيتي ارائه مي‌شود. در حاليکه هنوز اين ويندوز به شکل رسمي ارائه نشده است هم‌اکنون در ترفندستان قصد داريم به معرفي 2 ترفند داغ کاربردي در محيط ويندوز 7 بپردازيم! لينک دانلود اين ويندوز نيز در انتهاي ترفند موجود ميباشد. قطعاًبه زودي ترفندهاي جديدتري از اين ويندوز تازه وارد در ترفندستان خواهيم داشت.
در ويندوز 7، به جاي نوار وظيفه يا Taskbar سنتي يک نوار جديدتري با عنوان Aero Shake قرار داده شده است که البته به طور پيش‌فرض فعال نيست. اين موضوع (ترفندستان) به دليل عدم پايدار بودن اين Taskbar جديد است و قطعاًدر نسخه نهايي به طور پيش‌فرض در ويندوز 7 قرار داده مي‌شود. با اين حال شما مي‌توانيد قفل آن را باز کرده و از آن استفاده کرده و لذت ببريد.
بدين منظور:
ابتدا ابزار مخصوص اين کار را بايستي دريافت نماييد. اگر ويندوز 7 شما 32 بيتي است از اينجا و اگر 64 بيتي است از اينجا آن را بر روي هارد ذخيره کنيد. آموزش تعميرات کامپيوتر
سپس فايل را از حالت فشرده خارج کرده و فايل unlockProtectedFeatures.exe را در فولدر Windows کپي نماييد.
اکنون با دسترسي Administrator وارد محيط Command Prompt يا CMD شويد.
سپس دستورات زير را به ترتيب وارد کرده و دکمه Enter را بزنيد:
takeown /f %windir%explorer.exe
به گزارش آکاايران:
cacls %windir%explorer.exe /E /G UserName:F
در دستور فوق، به جاي UserName بايستي Username يا نام کاربري خود در ويندوز 7 را وارد نماييد.
taskkill /im explorer.exe /f
cd %windir%
start unlockProtectedFeatures.exe
کنون کافي است بر روي دکمه Lunch کليک کنيد.
Taskbar شما اين گونه خواهد شد:
,در,حاليکه,تنها,[categoriy]


تمديد نسخه آزمايشي ويندوز 7 تا 90 روز
اگر شما موفق به نصب نسخه آزمايشي و غيرقانوني ويندوز 7 شده ايد بايد اين نکته را نيز بدانيد که اين نسخه تنها 30 روز اعتبار دارد و پس از 30 روز Expire مي‌شود (ترفندستان) و ديگر امکان استفاده از آن را نداريد. با استفاده از اين ترفند مي‌توانيد اين 30 روز را به 90 روز تمديد کنيد!
بدين منظور:
با دسترسي Administrator وارد محيط Command Prompt يا CMD شويد.
سپس يکي از سه دستور زير را به دلخواه وارد نماييد:
sysprep /generalize
يا
slmgr.vbs –rearm
يا
rundll32 slc.dll,SLReArmWindows
اکنون Enter بزنيد و يک‌بار سيستم را از نو راه‌اندازي کنيد تا تغييرات اعمال گردد.
دقت کنيد با هر بار تکرار اين عمل 30 روز به کارکرد شما اضافه مي‌شود و در نتيجه مي‌توانيد 2 بار به طور کلي از آن بهره بگيريد. پس در روزهاي پاياني اعتبارتان از آن استفاده کنيد که بيش‌‌ترين بازدهي را داشته باشد.
منبع: اکاايران