بررسی ویژگی های سخت افزاری ویندوز ویستا

همانطور که می دانید ویندوز ویستا در شش نسخه متفاوت عرضه می گردد :
Home Basic

• Starter
• Home Premium
• Business
• Enterprise
• Ultimate

تفاوت بین این موارد در قیمت و پشتیبانی از امکانات متفاوتی است که در اختیار کاربر قرار می دهند. همچنین بطور کلی در دو نوع بسته جداگانه عرضه می شوند : بسته های Full و بسته های Upgrade که ارزانتر هستند و لازم است ویندوز XP شما نسخه اورجینال باشد تا بتوانید به ویستا ارتقا پیدا کند. آموزش تعمیرات کامپیوتر
در این مقاله ویژگی‌های سخت‌افزاری نسخه‌های مختلف ویندوز ویستا را نیز بررسی می‌کنیم البته با ذکر این نکته که همه نسخه ها ویژگی های کامل را ندارند و تنها نسخه‌ای که تمام امکانات و ویژگی ها را داراست، نسخه Ultimate می باشد .
تمام نسخه‌های ویستا – غیر از Starter – در نسخه های 32 و 64 بیتی قابل تهیه هستند و تنها نسخه Ultimate هر دو نوع 64 و 32 بیتی را در Box خود دارا می باشد. لذا برای تهیه نسخه های 64 بیتی سایر نسخه‌ها باید به صورت جداگانه اقدام کرد ( چراکه تنها نسخه 32 بیتی آن برای خریدار فرستاده می شود مگر اینکه خود خریدار تقاضای درخواست نسخه 64 بیتی را ارایه دهد ). توصیه می کنیم که در صورت در اختیار داشتن پردازنده 64 بیتی در هر حال نسخه64 بیتی را تهیه کنید .
تفاوت اصلی بین نسخه‌های 64 بیتی و 32 بیتی در میزان حافظه ای است که ویندوز می تواند تشخیص دهد . تمام نسخه‌های 32 بیتی به 4 گیگا بایت رم محدود می شوند.البته به غیر از starterکه 512 مگا بایت رم را تشخیص می دهد.
منبع: میکرو رایانه