بازگردانی تنظیمات پیش فرض در مرورگرهای اینترنتی

مطمئناً برای شما نیز پیش آمده است که مرورگرتان مشکل خاصی پیدا کرده باشد که هیچ ایده و راه‌حلی برای تعمیر آن نداشته باشید؛ و هم چنین در بسیاری از مواقع، با نصب نرم‌افزارهای دیگر تنظیمات ناخواسته‌ای (از قبیل تغییر موتور جستجوی پیش‌فرض، اضافه شدن نوار ابزارهای مختلف و...) بر روی مرورگرتان اعمال می‌شود که مطابق میل شما نیست. شاید شما Uninstall کردن مرورگر و نصب مجدد آن را راه‌حل رفع این مشکلات در نظر بگیرید اما باید بگوییم که کاملاً در اشتباه هستید! با Uninstall کردن مرورگرهای اینترنتی، تنظیمات و اطلاعات کاربر (به طور دقیق‌تر پروفایل کاربر) دست نخورده در سیستم باقی می‌ماند و با نصب دوباره مرورگر مجدداً بر روی آن اعمال می‌شود. در این ترفند قصد داریم راه‌حل استاندارد و صحیح بازگردانی تنظیمات پیشفرض 3 مرورگر فایرفاکس، کروم و اینترنت اکسپلورر را برای شما شرح دهیم.

پیش از بهره‌گیری از این ترفند اطمینان پیدا کنید که از انجام آن مطمئن هستید. با این ترفند ممکن است اطلاعات حیاتی ذخیره شده در مرورگر شما به طور کامل حذف شود. در نتیجه پیش از انجام، از این کار اطمینان حاصل کنید. دوره آموزش تعمیر کامپیوتر

برای بازگردانی تنظیمات پیش‌فرض مرورگر گوگل کروم:
مرورگر را باز کرده و در نوار آدرس عبارت زیر را کپی کنید و سپس دکمه‌ی Enter را بفشارید.
chrome://settings/resetProfileSettings
به گزارش آکاایران: سپس پیغامی با عنوان Reset browser settings نمایش داده خواهد شد که با کلیک بر روی دکمه‌ی Reset عملیات بازگردانی تنظیمات انجام می‌شود.
با این کار، افزونه‌های نصب شده، تنظیمات اصلی مرورگر، کوکی‌ها، تاریخچه‌ی مرورگر، صفحه‌ی خانگی، موتور جستجوی پیش‌فرض و... پاک‌سازی خواهد شد اما کلمه‌های عبور ذخیره شده و بوکمارک‌ها دست‌نخورده سر جایشان باقی خواهند ماند.

برای بازگردانی تنظیمات پیشفرض مرورگر فایرفاکس:
مرورگر را باز کرده و بر روی دکمه‌ی Firefox کلیک کنید.
سپس از منوی Help گزینه‌ی Troubleshooting Information را انتخاب نمایید.
در نهایت در تب جدیدی که باز خواهد شد و در بخش Reset Firefox to its default state بر روی دکمه‌ی Reset Firefox کلیک کنید.
با این کار، تنظیمات اصلی مرورگر، افزونه‌های نصب شده، پوسته‌ها، تنظیمات بخش about:config و... پاکسازی خواهد شد اما تاریخچه مرورگر، کوکی‌ها، بوکمارک‌ها، کلمه‌های عبور ذخیره شده و تاریخچه فرم‌ها باقی خواهد ماند. ضمن این که بعد از Reset شدن مرورگر، پوشه‌ای با عنوان Old Firefox Data در دسکتاپ شما ساخته خواهد شد که حاوی اطلاعات پروفایل قبلی مرورگر است.
در صورتی که قصد پاک‌سازی کامل پروفایل خود را در فایرفاکس دارید به این روش عمل کنید:
فایرفاکس را بسته و دکمه‌های Win+R را بفشارید تا کادر Run باز شود.
حالا عبارت firefox -p را تایپ نمایید و Enter بزنید. در پنجره‌ای که با عنوان Firefox - Choose User Profile باز می‌شود بر روی گزینه‌ی Create Profile کلیک نمایید.
با انتخاب گزینه Next مراحل ساده‌ی ساخت پروفایل را به اتمام برسانید و در انتها با کلیک (ترفندستان) بر روی دکمه‌ی Start Firefox، فایرفاکس با پروفایل جدید باز خواهد شد.

برای بازگردانی تنظیمات پیش‌فرض مرورگر اینترنت اکسپلورر:
در کادر جستجوی منو یا صفحه‌ی Start عبارت Internet Option را تایپ کنید و دکمه‌ی Enter را بفشارید.
سپس در پنجره‌ی Internet Properties به تب Advance رفته و در بخش Reset Internet Explorer Settings بر روی دکمه‌ی Reset کلیک نمایید.
در مرحله‌ی بعدی در صورتی که بر روی گزینه‌ی Reset کلیک کنید add-ons‌ها و نوار ابزارها غیرفعال شده و تنظیمات پیش‌فرض مرورگر، تنظیمات پیشرفته، حریم خصوصی، بخش امنیتی، مرور تب‌ها و Pop-up‌ها پاک‌سازی خواهد شد؛ ضمن این که اگر قصد پاک‌سازی اطلاعات شخصی خود از قیبل کوکی‌ها، تاریخچه مرورگر، کلمه‌های عبور ذخیره شده و... را دارید، در این مرحله تیک گزینه Delete personal settings را نیز فعال کنید.
در نهایت ویندوز خود را از نو راه‌اندازی نمایید. 

منبع: اکاایران