نکاتی در مورد تلویزیون

پلاسماها تقريبا به زياد شدن تلويزيون‌هاي LCD از بازار محو شدند، که واقعا تاسف انگيز است. پلاسماها از بسياري از جهت کيفيت تصوير بهتري نسبت به LCDها دارند، تنها تلويزيون‌هاي گران قيمت LCD از نظر کيفيت تصوير قادر به رقابت با پلاسماها هستند. پلاسماها قيمت ارزان‌تري نسبت به LCDها دارند و کيفيت تصوير آنها نيز در اکثر شرايط بهتر از آنها است، پس بهتر است در هنگام خريد اين تلويزيون‌ها را نيز به ليست مقايسه خود اضافه کنيد.
6. کنترل از راه دورهاي لمسي را فراموش کنيد، تلفن و تبلت‌ها همان کار را انجام مي‌دهند

برخي از تلويزيون‌هاي گران قيمت امروزي به همراه يک کنترل از راه دور شبيه به تلفن هوشمند ارائه مي‌شوند که کار کردن با رابط کاربري بخش هوشمند تلويزيون را ساده‌تر مي‌کند. در برخي از شرايط اختلاف قيمت اين تلويزيون‌ها با هم رده‌هاي بدون ريموت کنترل لمسي آنها بسيار زياد است. از آنجايي که کار خاصي نمي‌توان با اين کنترل از راه‌دورها انجام داد، بهتر است که دور آنها را خط بکشيد. امروزه کنترل از راه دورهاي جامعي مثل Logitech Harmony وارد بازار شده است که کنترل تمام ابزارهاي شما را در دست گرفته و صفحه لمسي نيز دارد. علاوه بر اين امکان کنترل برخي از تلويزيون‌هاي سامسونگ و سوني از طريق تبلت‌هاي گلکسي و اکسپريا وجود دارد، و تنها با نصب يک نرم‌افزار مي‌توانيد تلويزيون خود را کنترل کنيد.
7. گيرنده ديجيتال بخريد

اگر تلويزيون HDTV جديد تهيه کرديد براي آنکه از کيفيت تصوير برنامه‌هاي تلويزيوني لذت ببريد بايد بدنبال يک گيرنده ديجيتال باشيد، چون کيفيت تصوير سيگنال‌هاي آنالوگ در تلويزيون‌هاي HDTV بسيار پايين و غير قابل تحمل است.
8. صدا را فراموش نکنيد

تلويزيون‌هاي HDTV به دليل باريکي و ضخامت کم آنها فاقد بلندگو‌هاي با کيفيت هستند، پس اگر تمايل داريد تا در تلويزيون خود به تماشاي فيلم‌هاي سينمايي يا برنامه‌هاي ورزشي بنشينيد، حتما به يک سينماي خانگي نياز خواهيد داشت. اگر يک سينماي خانگي دالبي تهيه کنيد و اسپيکرها را درست در اطراف مکان نشستن خود قرار دهيد، لذت غيرقابل وصفي از فيلم‌هاي دالبي را تجربه خواهيد کرد.
9. کدام نوع از LED بهتر است؟

نمايشگرهاي LED در واقع نوعي از LCDها هستند که نور پس زمينه پنل به جاي لامپ‌هاي فلورسنت توسط LEDها تامين مي‌شود. LED ها در انواع و اقسام مختلف روانه بازار شده‌اند، بهترين نوع آنها، تمام LED با قابليت کنترل موضوعي تاريکي (Local Dimming) است.
10. کدام نوع از سه بعدي بهتر است؟

با پيشرفت تکنولوژي قيمت تلويزيون‌هاي سه بعدي نيز کاهش يافته و محتواي سه بعدي نيز بيشتر شده است. اگر تمايل به خريد تلويزيون سه بعدي داريد بايد بدانيد که پخش تصاوير سه بعدي از طريق سه فناوري مختلف قابل انجام است. در حال حاضر دو فناوري پسيو (Passive 3D) و اکتيو (Active 3D) در تلويزيون‌هاي سه بعدي بازار رايج هستند. که هر کدام برتري‌هايي نسبت به ديگري دارند، تنها شرکتي که در بازار داخل کشور از فناوري پسيو بهره مي‌برد، ال جي است. در اين فناوري عينک‌ها ارزان قيمت، سبک و بدون نياز به باتري هستند ولي در عوض رزولوشن تصوير سه بعدي پسيو پايين‌تر از سه بعدي در اکتيو است، اما در فناوري‌ اکتيو شما با عينک سنگين‌تر، لرزش در تصوير و افت روشنايي تصوير مواجه خواهيد شد. در نهايت هر دو فناوري سه بعدي فعلي مزايا و معايب خود را دارند، اما اگر اوليت شما در کيفيت تصوير بالا در حالت دو بعدي است بهتر است به دنبال خريد يک تلويزيون 3 بعدي از نوع اکتيو باشيد، چون به دليل لايه‌هاي اضافي در تلويزيون‌هاي سه بعدي پسيو، کيفيت تصوير دو بعدي کمي نسبت به تلويزيون‌هاي معمولي پايين‌تر است. از طرفي اگر تمايل داريد تا فيلم‌هاي سه بعدي زيادي آن هم به همراه دوستان و اعضاء خانواده خود تماشا کنيد، بهتر است به يک تلويزيون سه بعدي پسيو انتخاب کنيد، چون قيمت عينک‌هاي اين نوع از تلويزيون‌ها بسيار پايين تر از تلويزيون‌هاي اکتيو است و تجربه سه بعدي در اين دو فناوري تقريبا نزديک به هم است. اين مطلب نکاتي را در مورد آموزش تعميرات تلويزيون ارائه مي دهد