راه هایی برای افزایش دوام باتری

با توجه به نکات بسيار ساده اي که در ذيل آمده مي توانيد دوام باتري لپ تاپ خود را افزايش دهيد و نيز مي تواند کمک به آموزش تعميرات لپ تاپ شما ارائه هد.

1. از روش شارژ مناسب براي لپ تاپ خود استفاده کنيد. فقط از کابل شارژي استفاده کنيد که هنگام خريد لپ تاپ با آن همراه بوده است و يا اگر کابل شارژ ديگري نياز داريد حتماً آن را فقط از نمايندگي هاي مجاز خريداري نماييد.

2. هنگاميکه از باتري استفاده نمي کنيد از روش مناسب نگهداري مربوط به باتري مورد نظر استفاده کنيد. باتري را زير نور مستقيم قرار ندهيد و در ضمن آن را در دمايي با حرارت بالا نيز نگذاريد.

3. از برنامه مديريت انرژي لپ تاپ استفاده کنيد. هنگاميکه برنامه مذکور را به کار ببريد، سرعت پردازشگر متناسب با کاري که لپ تاپ انجام مي دهيد تنظيم مي شود.

4. باتري هايي را بخريد که پردازشگرهاي داخلي دارند مثل باتري هاي Li-ion

5. اگر قصد داريد مدت طولاني از لپ تاپ خود استفاده نکنيد حتماً تمام شارژ باتري را خالي کنيد.


استفاده از حالت Sleep

Sleep يکي از حالت هايي است که به کمک آن مي توان سطح مصرف انرژي در لپ تاپ را کم کرد. در اين حالت صفحه نمايش خاموش مي شود اما قسمت هاي ديگر لپ تاپ روشن خواهند بود و تمامي برنامه ها هم باز باقي مي مانند. اگر برنامه اي ذخيره نشده باشد و اتفاقي براي لپ تاپ رخ دهد برنامه ذخيره شده از دست خواهد رفت. هنگامي که لپ تاپ را در حالت Sleep قرار مي دهيد کارکردن مجدد با لپ تاپ آسان خواهد بود چون سرعت شروع کار مجدد لپ تاپ 10 برابر سريعتر از زماني خواهد بود که لپ تاپ را روشن مي کنيد.

تفاوت نوت بوک با لپ تاپ؟

نوت بوک و لپ تاپ براي طبقه بندي و کلاس بندي کردن کامپيوتر هاي شخصي کم حجم و قابل حمل استفاده شده که نام گذاري صد درصد اين دو را از هم تفکيک مي کند و نوعي استاندارد ساخت هم محسوب ميشود که سازنده را مجبور مي کند تا در ساخت دستگاه بعد از توليد براي نام گذاري از آن استفاده کند.

کامپيوتر شخصي که در رده خود به شدت سبک وزن باشد و وزن آنها فراتر از 6 پاند نرود و به قدري کوچک باشد که در کيفي که براي مدارک و اسناد ساخته ميشود به راحتي جا شود نوت بوک مي گويند. کامپيوتر هاي نوت بوک از تکنولوژي هاي مختلفي استفاده مي کنند که بتوانند داراي يک پنل باريک و کوچک و کم حجم باشند به همراه يک صفحه کوچک و کم حجم که هم وزن کمتري داشته باشد هم حجم کمتري. باتري هاي نوت بوک قابليتي دارند که در هر زماني بخواهيد مي توانيد آنها را بيرون بياوريد و براي چند ساعتي شارژ مجدد کنيد. و به کامپيوتر هاي شخصي و قابل حملي که بتوان آن را در محيط و محل کار جاي داد و به راحتي جابجا کرد و وزن آن از 6 پاند بيشتر باشد و ديسپلي آن هم کلفت تر و بزرگتر باشد و در توليد فلت ها و پنل ها اندازه اهميت زيادي نداشته باشد لپ تاپ مي گويند. ناگفته نماند که لپ تاپ ها ساخته شده اند تا جايگزين PC ها بشوند و بروي ميز خانه ها بيايند. ولي بطور کلي از اين موضوعات که بگذريم فعلا در بازار ايران به کامپيوتر پرتابل هم بنام نوت بوک و هم لپ تاپ اطلاق مي شود. بطوريکه لفظ لپ تاپ بيشتر جا افتاده و معمولا به نوت بوک، لپ تاپ ميگويند.