آموزش روش های انتقال فایل بین موبایل و کامپیوتر

آموزش تعميرات موبايل - امروزه با گسترش تکنولوژي و افزايش انتقال اطلاعات بين کاربران روش هاي جديدي هر روز براي انتقال اين اطلاعات ايجاد ميگردد، تا محيطي امن را براي اين کار فراهم سازد.

انتقال فايل چند روش دارد مانند انتقال توسط کابل، Wi-Fi، گوگل درايو، ايميل که در اينجا به توضيح اين روش هاي براي سيستم عامل هاي اندرويد و آيفون ميپردازيم.

انتقال فايل توسط کابل:
اين روش از قديميترين روش هاي انتقال فايل از گوشي ها به کامپيوتر ميباشد. روش کار براي گوشي هاي اندرويد به اين شکل است که کابل را به گوشي متصل کرده و به کامپيوتر وصل ميکنيد، براي اکثر گوشي هاي اندرويدي جدا از شرکت سازنده نياز به نصب نرم افزار اضافي وجود ندارد و سيستم گوشي را مانند يک فلش مموري شناسايي کرده و ميتوانيد فايل هاي موجود در گوشي يا کامپيوتر خود را انتقال دهيد.
ولي براي انتقال فايل در محصولات اپل بايد نرم افزار رابط آن را ( Itunes) بر روي سيستم نصب نماييد. که در اين روش قادر به پشتيبان گرفتن از گوشي خود هستيد و براي جابجايي فايل ميتوانيد تصاوير و فايل هاي تصويري و صوتي را به گوشي و کامپيوتر انتقال دهيد.

به اين صورت که براي اين کار بايد بر روي آيکون گوشي خود کليک کرده به عنوان مثال وارد منو تصاوير (Picture) شويد و گزينه Sync را فعال کرده و پوشه تصاوير مورد نظر خود را انتخاب ميکنيد و در انتها دکمه Apply را ميزنيد.

انتقال فايل توسط Wi-Fi:
اين روش يکي از جديد ترين روش ها ميباشد که براي انتقال فايل با سرعت بالا بين تلفن هاي همراه با يکديگر و کامپيوتر به کار ميرود.

براي بعضي از گوشي هاي اندرويدي اگر ديده باشيد گزينه اي در قسمت تنظيمات Wi-Fi وجود دارد به نام Wi-Fi Direct که براي انتقال فايل بکار ميرود که اين ويژگي قابل استفاده مشترک بين همه برند هاي گوشي هاي همراه نيست و براي انتقال فايل مشکل ساز خواهد شد.

در اين مطلب برنامه اي را براي شما معرفي ميکنيم که توسط آن ميتوانيد بين کامپيوتر و گوشي و حتي گوشي ها با يکديگر فايل انتقال دهيد.

برنامه معرفي شده Zapiya نام دارد که ميتوانيد نسخه کامپيوتر آنرا از اينجا دانلود کنيد.

بعد از نصب برنامه براي انتقال فايل بين دو گوشي برنامه را اجرا کرده و در يکي از گوشي ها گزينه Creat Group را انتخاب ميکنيد و در گوشي ديگر Search And Join را انتخاب ميکنيد تا شروع به جستجو کند و دستگاه پيدا شده را انتخاب ميکنيد تا به آن متصل گرديد، اينک ميتوانيد انواع فايل هاي موجود در گوشي خود را با رفتن به قسمت مربوط به آن به عنوان مثال تصاوير، را انتخاب کرده و دکمه Send را بزنيد تا در گوشي ديگر فايل ها را مشاهده کنيد.

براي انتقال فايل با کامپيوتر کافيست تا برنامه Zapiya را اجرا کرده و در گوشي خود فقط گزينه Search And Join را انتخاب کنيد تا نام کامپيوتر را مشاهده کنيد، آن را انتخاب کرده و دو سيستم به هم متصل ميگردند و ميتوانيد فايل هاي خود را با انتخاب و زدن دکمه Send ارسال کنيد.

براي گوشي هاي آيفون نيز ميتوانيد اين برنامه را از اينجا دانلود کنيد، روش کار به همان شکل بالا ميباشد و از اين پس ميتوانيد با گوشي هاي اندرويدي و حتي کامپيوتر به راحتي فايل جابجا کنيد.
منبع: سرزمين دانلود